بهترین چوب برای خراطی

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به بهترین چوب برای خراطی در اختیارتان قرار بدهیم. چوب یکی از قدیمی ترین موادی است که در زندگی انسان ها نقش مهمی را ایفا می کند. چوب در صنایع و موارد بسیار زیادی مورد استفاده است و کار برد دارد. هنر یکی از صنایعی است که چوب به عنوان موجودی زنده، در آن کاربرد مهمی دارد. خراطی یکی از قدیمی ترین و با اصالت ترین هنر های دستی و ارزنده ایرانی می باشد که برای انجام ان باید در انتخاب بهترین چوب برای خراطی دقت کنیم.

خراطی معمولا در گذشته بیشتر در مناطقی که چوب به وفور یافت می شد رواج داشت اما امروزه با زنده شده هنر های اصیل و توجه بیشتر به آن در هر جای ایران شاهد حضور هنرمندان بسیاری در این زمینه هستیم. خراطی هنری است که در یک تکه چوب بر اثر حرکت دورانی دستگاه برش و تراش ایجاد می کنند. با توجه به اینکه چوب متریال اصلی این هنر محسوب می شود، پس باید در انتخاب بهترین چوب برای خراطی سختگیری و دقت کافی را داشته باشید. در ادامه شما را با بهترین چوب برای خراطی که مناسب هنر ارزنده خراطی می باشد آشنا می کنیم.

بهترین چوب برای خراطی

بهترین ساختار چوب برای خراطی

بیایید ابتدا برای انتخاب بهترین چوب برای خراطی بهترین ساختار چوب براب این کار را بررسی کنیم. هر چوبی با توجه به ساختار و ویژگی هایی که داراست موارد استفاده و کارایی خاص خود را دارد. چوبی که برای خراطی نیز انتخاب می شود باید دارای ویژگی های زیر باشد تا محصول نهایت، رضایت بخش باشد.

مقاوم در برابر رطوبت: مقاومت در برابر رطوبت و نم یکی از مهمترین ویژگی های چوب مناسب برای خراطی می باشد. چوب هایی که به دلیل بافت خود رطوبت را به راحتی جذب می کنند اصلا مناسب کار خراطی نیستند.

داشتن رگه های طبیعی: خراطی یک هنر است پس باید چوبی که در آن استفاده می شود دارای زیبایی طبیعی باشد. رگه های چوب بعد از اتمام کار زیبایی خیره کننده و حس زنده بوده را در کار ایجاد می کنند.

استحکام و مقاومت بالا: چوب مورد استفاده در هنر خراطی باید دارای استحکام و مقاومت بالایی باشد و در حین کار دچار شکستگی نشود.

تراکم بالا: چوب هایی که از تراکم بالایی برخوردارند  دارای مقاومت بالاتری نیز هستند و کار با آن ها راحت تر می باشد.

در انتخاب چوب مناسب برای خراطی، نباید به قیمت آن توجه زیادی نمائید. چوب هایی که کیفیت بالایی دارند معمولا کمی گران تر هستند. پس بهترین چوب که مناسب خراطی باشد را بدون در نظر گرفتن قیمت آن انتخاب نمائید.

بهترین چوب برای خراطی

بهترین چوب برای خراطی

حال می خواهیم شما را با بهترین چوب برای خراطی آشنا کنیم. شما با ویژگی های بهترین چوب برای خراطی آشنا شدید. حال به معرفی چوب هایی که از این ویژگی ها برخوردار هستند و جزو موارد بهترین چوب برای خراطی می باشند، می پردازیم.

زبان گنجشک: درخت زبان گنجشگ یکی از مقاوم ترین و با دوام ترین چوب ها را داراست. چوب این درخت دارای طیف رنگی کرم تا قهوه ای می باشد. معمولا از این چوب برای محصولاتی که باید مقاومت بالایی داشته باشند استفاده می شود.

راش: راش جزو چوب های سخت با وزن پائین می باشد. این چوب دارای رنگی روشن است که در ساخت ظروف و لوازم آشپزخانه کاربرد دارد.

آبنوس: درخت آبنوس دارای رشد بسیار کمی است که به دلیل حفاظت از محیط زیست استفاده از آن بسیار کم است. در ضمن به دلیل کمیاب بودن و زیبایی خیره کننده دارای قیمت بالایی نیز است.

گردو: چوب گردو جزو مستحکم ترن چوب ها در سراسر جهان شناخته می شود. محصولاتی که از چوب گردو ساخته می شوند دارای مقاومت بالا و عمری بسیار طولانی هستند اما این نکته را مد نظر داشته باشید که برای کار با این چوب باید از ابزار هایی باکیفیت استفاده نمائید. گردو یک چوب سخت است اما با چرخاندن آن در ماشین تراش قطعا نتیجه ای شگفت انگیز خواهید داشت.

کهور: کهور که یک چوب سخت می باشد معمولا در شرایط آب و هوایی گرم و خشک می روید. کهور جزو چوب هایی است که در پروژه های کوچک خراطی می توان از آن بهره برد دلیل این کار هم عدم وجود چوب هایی یک اندازه از کهور می باشد.

بلسان بنفش: همانطور که از نام این چوب پیداست، دارای رنگ بنفش می باشد. این چوب همانند آبنوس کمیاب و بسیار گران قیمت می باشد. معمولا از بلسان بنفش در تولید محصولات نفیس استفاده می شود.

چنار: چوب درخت چنار دارای بافتی در هم تنیده و کاملا قابل تشخیص می باشد. این چوب دارای ظاهری بسیار زیبا و بافتی مستحکم است. معمولا آثاری که با چوب چنار تولید می شوند زیبا و کاربردی خواهند بود.

بامبو: بامبو جزو چوب های است که برای تولید محصولات چوبی، مورد استفاده در آشپزی بسیار کاربرد دارد دلیل آن هم خاصیت ضد باکتریایی این چوب می باشد. بامبو در دسته چوب های مقاوم و زیبا قرار می گیرد.

گیلاس یا گلابی: چوب درخت گیلاس و گلابی جزو چوب های در دسترس هستند. از ویژگی های این دو چوب می توان به نقش و نگار زیبا، مقاومت بالا، رنگ نسبتا روشن و نیمه سخت بودن آنها اشاره نمود. گیلاس و گلابی نیز جزو چوب هایی هستند که بعد از قرار گیری در ماشین تراش نتیجه ای باورنکردنی را ایجاد می کنند.

افرا: افرا جزو چوب هایی می باشد که موارد استفاده زیادی دارد. چوب درخت افرا دارای مقاومت بالایی است که به عنوان یک چوب سخت شناخته می شود.

چوب باکسلدر: باکسلدر جزو چوب هایی است که به دلیل رنگ و رگه های زیبای آن بعد از قرار گیری در دستگاه تراش محصولی زیبا و چشم نواز را در اختیار شما خواهد گذاشت.

نارون: چوب درخت نارون یک گزینه عالی برای تراشکاری و خراطی می باشد. این چوب زیبا دارای رنگ قهوه ای مایل به قرمز می باشد.

چوب رز: چوب رز یکی از محبوب ترین و مجلل ترین چوب ها در خراطی شناخته می شود. این چوب دارای سطحی صاف و یکدست می باشد. رنگ آن قرمز مایل به قهوه ای است. این چوب همانند آبنوس بسیار کمیاب و گران قیمت می باشد پس برای افرادی که تازه کار و مبتدی هستند اصلا مناسب نمی باشد.

چوب سنجد: سنجد قرمز یکی از بهترین گزینه ها برای تراشکاری محسوب می شود اما استفاده از آن نیازمند ابزار و لوازم تیزی می باشد. این چوب دارای رنگ قرمز مایل به قهوه ای است و در دکوراسیون خانه و تولید لوازم آشپزخانه مانند کاسه مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین چوب برای خراطی

خراطی یکی از هنرهای دیرینه و اصیل ایرانی می باشد. چوب اولین و مهم ترین متریال هنر خراطی می باشد. با توجه به اهمیت کیفیت و بافت چوب، باید در انتخاب آن دقت کافی را داشته باشید. چوب هایی که از مقاومت و تراکم بالایی برخوردارند جزو بهترین گزینه ها برای خراطی محسوب می شوند. همچنین چوب هایی که دارای رگه های طبیعی بالایی هستند در ایجاد ظاهری زیبا و چشم نواز بسیار تاثیر گذار می باشند. رستا چوب جزو معتبر ترین مجموعه های تخصصی تولید کننده محصولات چوبی آماده ارائه مشاوره و خدمات به شما عزیزان می باشد.

شما می توانید برای تهیه هر کدام از محصولات تولید شده در رستا چوب نوین مانند فینگر جوینت و دیگر موارد که برخی از آنها در زیر لیست شده اند با ما  در تماس باشید:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *