تفاوت چوب راش و توسکا

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به تفاوت چوب راش و توسکا در اختیارتان قرار بدهیم. چوب یکی از مهم ترین متریالی است که از گذشته تا کنون نقش مهمی را در زندگی انسان ها ایفا می کرده است. چوب راش و توسکا یکی از پرکاربرد ترین چوب هایی هستند که در دکوراسیون و ساخت لوازم منزل کاربرد دارند.

توسکا و راش از نظر کسانی که اطلاعات زیادی در زمینه چوب ندارند بسیار مشابه یکدیگر هستند. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در هنگام خرید مبلمان، فروشنده استفاده از چوب راش را برای سفارش شما تضمین می کند و تنها راه برای خریدار اعتماد می باشد. در بسیاری موارد این دو چوب با هم اشتباه گرفته می شوند اما باید بدانید که تفاوت چوب راش و توسکا در ظاهر و کیفیت می باشد. اگر شما هم علاقه مند به آشنایی در مورد تفاوت چوب راش و توسکا هستید، رستا چوب شما را به طور کامل با تفاوت چوب راش و توسکا آشنا می کند.

تفاوت چوب راش و توسکا

آشنایی با چوب توسکا

برای آشنایی با تفاوت چوب راش و توسکا بیایید ابتدا هر یک را جداگانه بررسی کنیم. چوب توسکا محصول بدست آمده از درخت زیبای توسکان می باشد. این درخت دارای بیش از 30 گونه مختلف است که در ایران فقط 2 گونه از آن وجود دارد. توسکا جزو پرکاربردترین چوب ها در دکوراسیون و ساخت لوازم می باشد.

این چوب به دلیل ویژگی های خاص خود بسیار محبوب و مورد توجه نجاران و کسانی که لوازم هنری چوبی تهیه می کنند می باشد. چوب درخت توسکا به طور کلی یک چوب سخت می باشد اما با توجه به این که نسبت به بسیاری از هم خانواده های خود نرم تر است آن را در گروه چوب های سخت نرم قرار می دهند. یکی از محبوب ترین انواع توسکا، انواع وارد شده از گرجستان و ترکیه است. چوب راش این دو کشور نسبت به گونه داخلی یکدست تر، دارای گره های کمتر و روشن تر می باشد.

ویژگی و کاربردهای  چوب توسکا

برای دانستن تفاوت چوب راش و توسکا بیایید ویژگی های چوب توسکا را بررسی کنیم. هر چوبی دارای خصوصیات و کیفیت خاص خود می باشد که با در نظر گرفتن آنها کارایی چوی نیز مشخص می شود. در ادامه شما را با کاربردها و ویژگی های چوب درخت توسکان آشنا می کنیم:

  • چوب توسکا به دلی بافت سطح آن قابلیت رنگ پذیری بالایی دارد و برای پروژه های نجاری گزینه ایده آلی به شمار می رود.
  • توسکا نسبت به سایر چوب های سخت بافت نرم تری دارد.
  • این چوب به دلیل بافت نرم، برای منبت کاری انتخابی عالی می باشد.
  • این چوب به راحتی قابل برش زدن می باشد.
  • چوب درخت توسکا نسبتا دارای گره های بزرگ و زیادی است.
  • وزن این چوب سبک است و در مواردی که به یک چوب مستحکم با وزن پائین نیاز است گزینه مناسبی به شمار می رود.
  • رنگ چوب توسکاهایی که در ایران رشد می کنند مایل به قرمز است اما رنگ انواع وارداتی آن سفید مایل به صورتی است.
  • هرچه درخت پیر تر باشد رنگ چوب آن نیز تیره تر خواهد بود.
  • این چوب به راحتی چسب را جذب میکند که اتصال آن را راحتتر می کند.

تا اینجا مهم ترین ویژگی ها و مزیت های توسکا را بیان کردیم، اما باید بدانید که چوب درخت توسکان با توجه به بافت و کیفیت آن برای صنایع ساختمان سازی گزینه ایده آل و مناسبی نیست. برای دانستن تفاوت چوب راش و توسکا کاربرد چوب توسکا را بررسی می کنیم.

از مهم ترین کاربردهای چوب توسکا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • صنایع مبلمان سازی
  • ساخت کابیت ، در و پنجره
  • تولید کفپوش های چوبی
  • ساخت تخت خواب و کمد
  • تولید آلات مختلف چوبی
  • کاربرد در هنر منبت و کنده کاری
  • ساخت تابلو و لوازم دکوری

تفاوت چوب راش و توسکا

آشنایی با چوب راش

برای این که بدانیم تفاوت چوب راش و توسکا در چیست بیایید با چوب راش بیشتر آشنا شویم. راش یکی از زیبا ترین درخت های موجود در طبیعت و جنگل ها است. این درخت در ایران نیز وجود دارد که با توجه به طرح استراحت جنگل ها، استفاده از آن ها امکان پذیر نیست. درخت راش دارای انواع بسیار متنوعی است که ویژگی های هر یک با توجه به منطقه و شرایط آب و هوایی متفاوت است. چوب راش مورد نیاز در ایران معمولا از کشور گرجستان و ترکیه تامین می شود.

راش گرجستان یکی از بهترین نمونه های این چوب است زیرا دارای قطر زیاد و رطوبتی پائین می باشدو چوب راش (Beech wood) دارای استحکام و کیفیت بسیار بالایی می باشد که همین ویژگی سبب شده تا در صنایع مختلف یکی از اولین گزینه ها برای استفاده باشد. رنگ راش قرمز مایل به قهوه ای است و جزو مستحکم ترین چوب های سخت دسته بندی می شود.

چوب راش چه کاربردهایی دارد؟

از مهم ترین ویژگی ها چوب راش می توان به رنگ مایل به قهوه ای، بافتی یکدست و صاف، گره های کم، تراکم بالا، سختی و وزن سنگین آن اشاره نمود. همین ویژگی های منحصر به فرد باعث شده تا این چوب یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین متریال باشد. محصولاتی که از چوب درخت راش تولید می شوند دارای کیفیت بسیار بالایی هستند. از مهم ترین کاربردهای چوب راش می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • صنایع مبلمان، میز و صندلی
  • مورد استفاده در هنر منبت کاری
  • تولید در و پنجره
  • مورد استفاده در صنایع ساختمان سازی
  • قابل استفاده در نمای داخلی و دکوراسیون
  • تولید آلات مختلف موسیقی
  • ساخت تخت خواب
  • ساخت کفپوش و پارکت

اهمیت گره در چوب

چوب های زیبا دارای رگه و گره هستند اما چوبی بهتر است که میزان گره آن کم باشد. چوبهایی که گره های بسیاری دارند باید بر روی آنها از پوشش رنگی استفاده شود که دیگر حس زنده بودن چوب از بین می رود اما در چوبهایی که تعداد گره کمتری دارند با رنگ های خود رنگ که فقط حالت جلا و شفافیت به چوب می دهد زیبایی آن نمایان و چند برابر می شود. یکی از مزایای چوب راش نسبت به توسکا رگه های طبیعی و تعداد گره های کمتر ان است.

تفاوت چوب راش و توسکا

تفاوت چوب راش و توسکا در قیمت

راش و توسکا به لحاظ ظاهری شباهت بسیاری به هم دارند اما در کیفیت دارای تفاوت هایی هستند. این تفاوت ها شامل گره های چوب، رنگ، انعطاف پذیری، سختی و استحکام آنان می باشد. همین ویژگی ها سبب شده تا این دو چوب دارای اختلاف قیمت باشند. در وهله اول وارداتی بودن این چوب ها سبب نوسان قیمت آن می شود. اما به طور کلی چوب راش دارای قیمت بالاتری نسبت به چوب درخت توسکا می باشد. برای اطلاع دقیق از قیمت چوب راش و توسکا می توانید با مشاورین مجموعه رستا چوب در تماس باشید.

چوب راش و توسکا از پر کاربردترین چوب ها در صنایع مختلف هستند. این دو چوب به لحاظ ظاهری شباهت زیادی به یکدیگر دارند اما با کمی دقت متوجه تفاوت های آنان خواهید شد. به طور کلی راش یکی از چوب هایی است که در صنایع مختلف حرف اول را می زند. رستا چوب با تولید انواع فینگر جوینت های چوبی از جمله فینگر جوینت راش، یکی از بزرگترین و معتبرترین مجموعه های ارائه این محصولات می باشد.

ضمن اینکه شما می توانید برای تهیه هر کدام از محصولات تولید شده در رستا چوب نوین مانند فینگر جوینت و دیگر موارد که برخی از آنها در زیر لیست شده اند با ما  در تماس باشید:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *