بهترین چوب برای دسته چاقو

در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی را راجع به بهترین چوب برای دسته چاقو در اختیارتان قرار بدهیم. از ابتدای خلقت بشر همواره طبیعت امکاناتی را برای سهولت زندگی در اختیار انسان ها قرار داده است. چوب یکی از مهم ترین و کاربردی ترین مواد اولیه برای زندگی راحتتر می باشد که به وفور نیز در اختیار انسان بوده است. با پیشرفت علم و تکنولوژی همچنان استفاده از چوب در زندگی انسان ها دارای جایگاه خاص و ویژه ای می باشد. دلیل آن هم حس زندگی و نشاطی است که از محصولات چوبی می توان دریافت نمود.

چوب در تولید محصولات مختلفی از جمله مبلمان، تخت، میز و صندلی، لوازم دکوری، کفپوش کاربرد فراوانی دارد. چاقو های دسته چوبی نیز یکی از محصولاتی هستند که از گذشته تا کنون دارای محبوبیت و مصرف بالایی هستند. با توجه به کاربرد فراوان و هر روزه چاقو پس باید چوب استفاده شده برای دسته آن از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در اثر ضربه و رطوبت دچار آسیب نشود. در ادامه شما را بهترین چوب برای دسته چاقو آشنا می کنیم.

بهترین چوب برای دسته چاقو

ویژگی های بهترین چوب برای دسته چاقو

در اینجا می خواهیم ویژگی های بهترین چوب برای دسته چاقو را مورد بررسی قرار بدهیم. چاقو از دو قسمت دسته و تیغه تشکیل شده است. به همان میزان که کیفیت تیغه حائز اهمیت است، دسته نیز در کارایی و کیفیت چاقو تاثیر گذار می باشد. یک چوب برای اینکه محصول نهایی باکیفیت و رضایت بخشی را در اختیار ما قرار دهد باید دارای ویژگی های زیر باشد.

  1. زیبایی: با توجه به اینکه چاقو یک وسیله کاربردی است که هر روزه از آن استفاده می شود پس بهتر است از چوب هایی که زیبا و چشم نواز هستند برای تولید دسته آن استفاده نمود.

2. تراکم: چاقو جزو لوازمی است که هر روزه بار ها و بارها از آن استفاده می شود و در تماس مستقیم آب و رطوبت می باشد. پس حتما باید از چوب هایی استفاده نمود که دارای تراکم بالایی هستند و رطوبت پذیری بسیار پائینی دارند. بسیاری از تولید کنندگان معمولا دسته های چاقو را با یک لایه ی پوششی ضد آب می کنند.

3. استحکام و مقاومت: چوب مورد استفاده برای دسته چاقو باید دارای استحکام بالایی باشد و با ایجاد ضربه و مصرف روزانه دچار شکستگی یا ترک نشود. چوب هایی که از مقاومت مناسبی برخوردار نباشند قطعا باعث عدم ایمنی هنگام کار با چاقو خواهند شد.

4. مقاوم در برابر رطوبت: استفاده از چاقو های دسته چوبی معمولا در رستوران ها بسیار مرسوم نمی باشد زیرا این احتمال را می دهند که در صورت استفاده از چوب های بی کیفیت امکان رشد باکتری در آن وجود دارد. پس باید بهترین چوب برای دسته چاقو را انتخاب کرد. چوب هایی که در برابر رطوبت از مقاومت بالایی برخورداند یکی از موارد بهترین چوب برای دسته چاقو رای ساخت دسته چاقو می باشند.

5. وزن: تیغه چاقو از جنس فلز است که نسبتا وزن بالایی نیز دارد. برای سهولت در استفاده باید ابعاد دسته نیز متناسب با تیغه چاقو باشد. اگر از چوب هایی با وزن بسیار سنگین یا سبک استفاده شود قطعا هنگام کار با چاقو مشکل پیش می آید. وزن و ابعاد دسته چاقو باید متناسب با تیغه باشد که این امر هم منوط به انتخاب درست چوب می باشد.

بهترین چوب برای دسته چاقو

بهترین چوب برای دسته چاقو

حال می خواهیم شما را با بهترین چوب برای دسته چاقو آشنا کنیم. انتخاب چوب مناسب برای تولیداتی مانند ظروف و وسایل کاربردی و انتخاب بهترین چوب برای دسته چاقو مهم ترین مسئله به شمار می رود. دسته یک بخش مهمی از چاقو است که ضامن کیفیت و استفاده آسان آن می باشد. دسته باید با کیفیت باشد و برای راحتی کار باید کمی سنگین تر از تیغه باشد. اگر قصد دارید یک دسته زیبا و با کیفیت برای چاقو بسازید پس در انتخاب چوب مناسب دقت نمائید. به دلیل اهمیت جنس چوب برای دسته چاقو، باید در انتخاب آن نهایت سختگیری را داشته باشید. در این بخش شما را بهترین چوب ها برای دسته چاقو آشنا می کنیم.

  1. راش: چوب درخت راش یکی از مقاوم ترین چوب هایی است که کاربرد های بسیار بالایی هم دارد. دسته هایی که از چوب راش تولید می شوند معمولا قیمت و کیفیت بالایی دارند.

2. ترمو: ترمو جزو مقاوم ترین چوب ها در برابر رطوبت و پوسیدگی می باشد. امروزه استفاده از این چوب در تولید محصولات آشپزی و دکوراسیون بسیار رایج شده است. تنها عیب این چوب مقاومت پائین آن در برابر حرارت می باشد. پس اگر چاقویی با دسته چوبی ترمو دارید مراقب باشید زیرا ممکن است بعد از قرار گیری در معرض حرارت دچار شکستگی شود.

3. آبنوس: آبنوس یکی از مقاومت ترین و زیبا ترین چوب های موجود در طبیعت است. از چوب آبنوس فقط برای دسته های تزئینی استفاده می شود. این چوب بسیار کمیاب و گران قیمت است و برای افراد مبتدی اصلا گزینه مناسبی نیست.

4. گردو: از گذشته نام چوب گردو نمایانگر زیبایی ، هنر و مقاومت می باشد. چوب گردو بهترین انتخاب برای دسته چاقو می باشد. چوب گردو دارای رنگی تیره و زیبایی چشم نوازی می باشد. چوب گردو در برابر تغییرات آب و هوایی مانند رطوبت و دما بسیار مقاوم می باشد.

5. بلوط: چوب درخت بلوط معمولا برای لوازمی که به مقاومت و استحکام بالایی نیاز دارند استفاده می شود. این چوب نیز یک انتخاب عالی و ایده آل برای دسته چاقو می باشد.

6. روسی: چوب درخت روس جزو چوب های سخت است که حتی در صنعت معماری نیز از آن استفاده می شود. این چوب نیز اتخابی ایده آل برای ساخت دسته چاقو می باشد اما باید بدانید که امکان ترک برداشتن آن با ضربه های محکم وجود دارد.

7. افرا: افرا جزو چوب های سخت است و برای ساخت دسته چاقو یک انتخاب درست و در دسترس می باشد. این چوب از استحکام زیادی برخوردار است.

8. مار: چوب مار یکی از مقاوم ترین چوب ها در سراسر جهان است. این چوب دارای مقاومت و استحکام بالایی است و جزو چوب هایی می باشد که هیچ نقطه ضعفی برای آن نمی توان بیان کرد.

9. توسکا: چوب توسکا دارای مقاومت بسیار بالایی در برابر ضربه و آسیب دارد. معمولا چاقو هایی که دارای دسته هایی از چوب درخت توسکا هستند عمری طولانی و ظاهری زیبا هستند.

10. رز: چوب رز یکی از زیبا ترین و یکدست ترین چوب های موجود در دنیا می باشد. این چوب دارای ظاهری یکپارچه و زیبا می باشد. هر وسیله ای که با این چوب ساخته شود قطعا مانند یک اثر هنری چشم نواز و خیره کننده خواهد بود.

بهترین چوب برای دسته چاقو

اگر برای انتخاب چوب مناسب برای دسته چاقو سوالی دارید می توانید با مشاوران مجموعه رستا چوب در تماس باشید.

از گذشته چاقوهایی که دسته چوبی دارند دارای محبوبیت بالایی در میان مصرف کنندگان می باشند. این چاقو ها علاوه بر کیفیت بالا دارای زیبایی بیشتری نیز است. دسته های چوبی برای چاقو دارای مزیت هایی چون مقاومت در برابر حرارت، وزن بالا، استحکام و زیبایی بیشتر می باشد. اگر می خواهید چاقوی شما در اثر استفاده و به مرور زمان دچار آسیب و شکستگی نشود باید نسبت به جنس چوب آن حساس باشید. چوب هایی مانند گردو، ترمو، راش و بلوط جزو ایده آل ترین گزینه ها برای ساخت دسته چاقو هستند. معمولا سازندگان برای افزایش مقاومت و زیبایی دسته چاقو در مرحله اخر از یک لایه رزین استفاده می کنند.

شما می توانید برای تهیه هر کدام از محصولات تولید شده در رستا چوب نوین مانند فینگر جوینت و دیگر موارد که برخی از آنها در زیر لیست شده اند با ما  در تماس باشید:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *