ورق تمام چوب

استفاده از ورق های چوبی جزو متریال های کاربردی در صنعت دکوراسیون داخلی محسوب می شود. بسیاری از کالاهایی که ما در خانه داریم از جنس چوب هستند. برای اینکه بتوانید انتخاب درست تری داشته باشید و جنس مرغوب را خریداری کنید لازم است تا با ورق های چوبی و انواع مدل های آن آشنا باشید. ما به معرفی ورق تمام چوب طبیعی می پردازیم و تمام ویژگی های مهمی که قبل از خرید لازم است بدانید را با هم بررسی می کنیم. اگر می خواهید با ورق تمام چوب آشنا شوید و مزایا و معایب آن را بدانید همراه ما باشید.

ورق تمام چوب چیست؟

ورق تمام چوب ورقی است که روی آن عملیات مصنوعی و شیمیایی خاصی انجام نشده است و تماما از چوب طبیعی ساخته شده است. چوب طبیعی از ساقه؛ ریشه، تنه و قسمت های مختلف درختان بدست آید. با کمی کار کردن روی این چوب و پرداخت مناسب می توان از این نوع چوب برای ساخت بسیاری از وسایل از جمله کابینت ها و کمدها استفاده کرد.

 ورق های چوبی استفاده شده در صنعت چوب معمولا از یک لایه روکش و مغزی ساخته می شوند. ممکن است جنس مغزی با روکش چوب متفاوت باشد. در ورق های طبیعی چوبی مغز آن ها تماما از جنس چوب است. ورق های طبیعی چوب نیازی به روکش کردن ندارند و تنها با چند دست رنگ آمیزی سطحی صاف و براق خواهیم داشت. بهترین ویژگی ورق های طبیعی چوبی قدرت رنگ پذیری فوق العاده آن ها است.

ورق تمام چوب پیست

انواع چوب برای ساخت ورق چوب طبیعی

برای ساخت ورق های چوبی طبیعی از الوار درختان و گیاهان استفاده می شود. برخی از گونه های گیاهی دارای ویژگی ها بهتری از جمله مقاومت و زیبایی هستند بنابراین مورد های مناسبی برای ساخت ورق های طبیعی چوبی می باشند. به عنوان مثال گونه های بلوط، گردو و گیلاس جزو گزینه های محبوب و البته گران برای ساخت ورق های تمام چوب می باشند.

ورق های ساخته شده از الوار گونه ای درختی ساج و ماهون جزو کمیاب ترین ها می باشند. ناگفته نماند که شرایط جغرافیایی رشد درختان نیز بر کیفیت و مرغوبیت چوب ها تاثیر گذار می باشد. مهم ترین و معروف ترین چوب هایی که در صنعت ساخت ورق های طبیعی مورد استفاده قرار می گیرد شامل موارد زیر می شود:

  1. چوب راش
  2. چوب گردو
  3. چوب روسی

کاربرد ورق تمام چوب طبیعی

ورق های تمام چوب طبیعی نیاز به کار و پرداخت آنچنانی برای آماده شدن ندارند و تنها با چند دست رنگ کردن سطحی صاف و براق پیدا می کنند. این نوع ورق ها برای موارد گوناگونی می توان استفاده کرد. ظاهر فوق العاده آن ها و ویژگی هایی که دارند باعث می شود تا برای ساخت وسایل مختلف استفاده شوند. برخی از کاربردهای ورق تمام چوب عبارتند از:

  • ساخت پیانو
  • تولید میز و صندلی
  • تولید مبلمان
  • تولید در و پنجره
  • تولید درب های چوبی و آلاچیق ها
  • ساخت انواع کمد و کابینت
  • ساخت سرویس خواب
  • استفاده در دکوراسیون منزل
  • و…

کاربرد-ورق-تمام-چوب-طبیعی (2)

مزیت های استفاده از ورق تمام چوب

چوب طبیعی ساخته شده از الوارهای جنگلی دارای دوام و زیبایی خاصی هستند. بسیاری از مردم تمایل دارند تا از وسایلی با این جنس خریداری کنند. استفاده از ورق های تمام چوب در ساخت وسایل مزیت های مختلفی دارد که در ادامه به معرفی آن می پردازیم:

  • دوام و مقاومت بالای ورق های ساخته شده از الوار طبیعی
  • ظاهر طبیعی و زیبای چوب های طبیعی حتی با وجود کمترین پرداخت
  • ارزش و اصالت بالای کالاهای ساخته شده با ورق تمام چوب طبیعی
  • قابل اجرا در اشکال و سبک های مختلف برای ساخت انواع وسایل

قیمت ورق تمام چوب

قیمت ورق های تمام چوب به دلیل استفاده از گونه های کمیاب و طبیعی گران تر از چوب های مصنوعی می باشد. اگر بخواهیم فاکتورهای تعیین کننده قیمت ورق های چوب طبیعی را بیان کنیم، قیمت آن به میزان دوام، زیبایی و در دسترس بودن گونه درختی مورد نظر بستگی دارد. همچنین عواملی چون ابعاد و درجه کیفیت چوب در قیمت نهایی آن دخیل می باشند.

بسیاری از چوب های طبیعی وارداتی می باشند و هزینه های گمرک نیز عامل موثری در افزایش قیمت ورقه های چوبی می باشد. شرکت رستا چوب با استفاده از دانش تخصصی صنعت چوب و استفاده از بروزترین ابزآلات اقدام به تولید ورق های طبیعی بسیار مرغوب در داخل کشور کرده است. اگر به دنبال مرغوب ترین و زیباترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین ورق های تمام چوب هستید می توانید آن را از سایت رستا چوب به راحتی و در کمترین زمان خریداری کنید.

قیمت-ورق-تمام-چوب

خرید ورق تمام چوب طبیعی

تشخیص برخی از ورق های چوبی از یکدیگر کار بسیار مشکلی است. شاید شما به هیچ عنوان متوجه تفاوت ظاهری کابینت های ساخته شده با چوب های طبیعی و صنایع مصنوعی چوبی نشوید مگر زمانی که بخشی از چوب را بشکنید و مغزی آن را مشاهده کنید؛ که در بسیاری از مواقع اینکار غیر ممکن است.

بنابراین برای خرید ورق های تمام چوب طبیعی لازم است تا از فروشگاه های معتبر خریداری کنید. یکی از فروشگاه های مطرح و با تجربه برای خرید انواع ورق های طبیعی و مصنوعی، شرکت رستا چوب می باشد. این شرکت با هدف تامین مواد اولیه صنایع چوبی رضایت مشتریان خود را کسب کرده و با استفاده از دانش تخصصی روز دنیا مرغوب ترین ورق های چوبی را تولید می کند.

در ساخت انواع فینگر جوینت نیز از چوب های مختلف استفاده می شود . به عنوان مثال، چوب راش یکی از انواع چوب هایی است که در ساخت فینگر جوینت راش مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید برای تهیه آن با ما در رستا چوب نوین تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *