تفاوت چوب روس و نراد

در این مطلب می خواهیم راجع به تفاوت چوب روس و نراد اطلاعاتی را در اختیارتان قرار بدهیم. چوب بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی انسان ها می باشد که دارای مصارف متعدد و بسیار زیادی است. از چوب در صنایع مختلفی چون مبلمان سازی، ساخت کفپوش، پارکت، کمد، تخت، میز و صندکی و لوازم مختلف دکوراسیون استفاده می شود.

البته چوب ها با توجه به ساختار، ویژگی ها و کیفیتی که دارا می باشند برای مصارف گوناگون انتخاب می شوند. برای مثال کاربردی که چوب سنگین و سختی مانند گردو دارد متفاوت از چوب نراد می باشد.

چوب روسی یکی از پر مصرف ترین چوب ها در ایران می باشد. برخی تصور می کنند که چوب روس نام یک نوع خاص از چوب می باشد. این تصور که از گذشته وجود داشته و نسل به نسل منتقل شده است غلط می باشد. رستا چوب قصد دارد شما را به طور کامل با تفاوت چوب روس و نراد ، انواع و کاربرد های آن آشنا کند. پس برای آشنایی بیشتر با تفاوت چوب روس و نراد با ما همراه باشید.

تفاوت چوب روس و نراد

تفاوت چوب روس و نراد

در اینجا می خواهیم شما را با تفاوت چوب روس و نراد بیشتر آشنا کنیم. از سال 75 به بعد واردات چوب کاج از کشور های دیگر کمتر و بیشتر تاجران به چوب کاج روسی که دارای کیفیت بالایی نیز می باشد رو آوردند.

صنعت چوب یکی از مهم ترین و قدیمی ترین بخش های اقتصاد روسیه را تشکیل می دهد. با توجه به اینکه اولین چوب هایی که از روسیه به ایران وارد شد کاج می باشد برخی چوب درخت کاج را با نام روسی می شناسند. در صورتی که چوب روسی شامل چوب هایی می باشد که از کشور روسیه وارد می شوند. انواع مختلف چوب روسی شامل نراد یا کاج، چوب راش، چوب یولکا، چوب توسکاف چوب ساسنا، چوب بلوط و …. میشود. در ادامه انواع مختلف و پر مصرف چوب روسی را برای شما معرفی می کنیم تا با تفاوت چوب روس و نراد بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با انواع چوب روس

برای دانستن تفاوت چوب روس و نراد بیایید با انواع چوب روس آشنا شویم.

چوب نراد: یکی از پر کاربرد ترین و پر تقاضا ترین انواع چوب روسی، نراد می باشد. این چوب از خانواده درختان کاج تهیه می شود. رنگ نراد سفید مایل به کرمی است. این چوب دارای سطحی صاف و نرم می باشد که استفاده از آن را بسیار آسان کرده است.

گره های طبیعی روی چوب نراد زیبایی خاصی را به آن بخشیده است. از مهم ترین ویژگی های چوب نراد روسی می توان به مقاوم بودن در برابر نفوذ موریانه اشاره نمود. کیفیت بالای و قیمت مناسب این چوب سبب گشته تا برای تولیدات مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه با ویژگی ها و مزایای چوب نراد آشنا می شوید.

انعطاف پذیری مناسب: نراد چوبی نرم است و همین ویژگی سبب شده تا خاصیت انعطاف پذیری بالایی داشته باشد. چوب نراد تقریبا یک چوب همه فن حریف است به طوری که در اکثر صنایع کاربرد دارد.

رنگ پذیری عالی: رنگ طبیعی چوب نراد سفید مایل به کرمی است و با توجه به رنگ پذیری مطلوب آن میتوانید برای هر دکوراسیونی آن را انتخاب نمائید.

مقرون به صرفه: درست است که نراد روسی یک چوب وارداتی می باشد اما با توجه به کیفیت و کاربرد بالای آن قیمتی که برای آن پرداخت می شود واقعا مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

در دسترس بودن: نراد از خانواده درخت کاج است که دارای رشدی سریع می باشد. همین امر سبب شده تا همیشه در دسترس و قابل تهیه باشد.

دارای کاربرد های مختلف: نراد دارای بافتی نرم می باشد اما این بدان معنا نیست که مقاومت خوبی ندارد. نراد روسی علاوه بر نرم بودن یک چوب مقاوم و دارای استحکام بالایی است.

بافتی نرم و سنباده خور: سطح نراد روسی نسبتا صاف و دارای گره های کمی است. بافت نرم نراد سبب شده تا سنباده کشی آن راحت باشد.

ظاهر چوب: چوب نراد یک چوب روشن است که در هوای مرطوب تیره تر و در آب و هوای خشک تیره تر می شود. این تغییر رنگ هیچ تاثیری در کیفیت چوب و محصول شما ایجاد نمی کند.

وزن سبک: نراد روسی دارای وزن سبکی می باشد و برای پروژه های بزرگ گزینه ایده آلی محسوب می شود.

برش آسان: برش نراد با توجه به بافت و وزنی که دارد بسیار ساده می باشد.

مقاومت بالا: نراد روسی جزو مقاوم ترین چوب ها برای مصارف گوناگون می باشد.

از دیگر انواع چوب روس می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • چوب راش
  • چوب یولکا  یا اسپروس Spruce
  • چوب توسکا
  • چوب لمبه
  • چوب ساسنا
  • چوب بلوط

تفاوت چوب روس و نراد

کاربردها و روش نگهداری چوب روسی

برای دانستن تفاوت چوب روس و نراد بیایید کاربردهای چوب روس را بررسی کنیم. چوب روسی دارای انواع مختلفی است به همین دلیل در اکثر صنایع و تولیدات حتما یکبار هم که شده نام چوب روسی را شنیده اید. در ادامه مهم ترین کاربرد های چوب نراد که یک نوع چوب روسی است را بیان می کنیم.

  • ساخت ویلا
  • ساخت درب، پنجره و آلاچیق چوبی
  • کف پوش و دیوار پوش
  • نمای چوبی و ترموود
  • تولید میز و صندلی
  • کاغذسازی و الیاف سازی
  • قایق سازی
  • صنایع کابینت سازی
  • انواع قرنیز، زهوار و نبشی
  • دیوارهای کاذب و قالب بندی
  • ساخت مبلمان
  • تولید تخت خواب
  • پالت سازی و زیر سازی سقف
  • ساخت کمد
  • ساختمان سازی و نرده کشی
  • پروژه های بزرگ

چوب یک عنصر زنده طبیعت است پس نیاز به مراقبت و رسیدگی دارد. با رعایت این موارد لوازم چوبی شما تا سال ها بدون هیچ مشکلی حفظ خواهد شد.

جلا دادن چوب: بهتر است هر سال حداقل یکبار چوب خود را جلا دهید. این کار سبب مراقبت از چوب و زیبایی بیشتر آن می شود.

عدم مجاورت با مواد شیمیایی: با توجه به اینکه چوب یک عنصر طبیعی است قطعا وقتی در مجاورت یا تماس با مواد شیمیایی باشد دچار مشکلاتی خواهد شد.

تمیز کردن : تمیز کردن چوب و لوازم چوبی یکی از مواردی است که سبب افزایش طول عمر آن ها خواهد شد. اما این نکته را مد نظر داشته باشید که شما مجاز به تمیز کردن چوب روس با دستمال نمدار هستید.

تفاوت چوب روس و نراد

قیمت چوب روسی

یک مورد از تفاوت چوب روس و نراد در قیمت آنهاست. قیمت تمامی چوب ها بر اساس متر مکعب محاسبه می شود یعنی طول ، عرض و ارتفاع چوب را در هم ضرب کنید. با توجه به گسترده بودن انواع مختلف چوب روسی به طور کلی عواملی که بر روی قیمت این چوب ها تاثیر گذار هستند را بیان می کنیم.

نوسانات قیمت: از دلایلی که در تعیین قیمت چوب روس ازجمله نراد تاثیر گذار می باشد، می توان به نوسان قیمت ارز و گمرک اشاره نمود. با توجه به وارداتی بودن این چوب ها نوسان ارز در تعیین قیمت آن نقش مهمی دارد.

میزان رطوبت: چوب هایی که رطوبت بیشتری دارند ارزان تر از چوب های  کاملا خشک می باشند.

کیفیت: چوب هایی که دارای گره های بیشتر یا لکه های تیره هستند معمولا قیمت پائین تری دارند.

ابعاد: الوارهایی که ابعاد بزرگتری دارند معمولا به دلیل اینکه برای هر کاربردی مناسب ترند قیمت بالاتری نیز دارند.

امیدواریم اطلاعاتی را که راجع به تفاوت چوب روس و نراد مورد قبول واقع شده باشد.

چوب روس یکی از قدیمی ترین چوب هایی است که برای تولیدات مختلف در ایران مورد استفاده قرار می گرفته است. چوب روسی دارای انواع مختلفی می باشد. یکی از پر کاربردترین انواع چوب روسی، نراد می باشد که با توجه به قیمت مناسب و کیفیت با در صنایع مختلفی چون تولید مبلمان، تخت خواب، کابینت، کمد، اسباب بازی، پارکت، قرنیز و …. مورد استفاده قرار می گیرد.رستا چوب یکی از معتبرترین و با تجربه ترین مجموعه در عرضه انواع چوب و محصولات چوبی می باشد. اگر قصد تهیه چوب روسی را دارید با مشاوران رستا چوب در تماس باشید تا برای انتخابی بهتر شما را راهنمائی کنند.

ضمن اینکه شما می توانید برای تهیه هر کدام از محصولات تولید شده در رستا چوب نوین مانند فینگر جوینت و دیگر موارد که برخی از آنها در زیر لیست شده اند با ما  در تماس باشید:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *