چطور یک فینگر جوینت با کیفیت را تشخیص دهیم؟

شناخت فینگر جوینت با کیفیت برای ساخت انواع مصنوعات چوبی بسیار مهم است. به جرات می‌توان گفت فینگر جوینت انقلابی نوین در صنعت به پا کرد. از فینگرجوینت در ساخت بسیاری از وسایل استفاده می‌شود اما مسئله این است که آیا چوب تهیه شده از کیفیت کافی برخوردار است یا خیر؟ فینگرجوینت با کیفیت ویژگی‌هایی دارد که با شناخت دقیق آن‌ها می‌توان بهتر درباره خرید یا عدم خرید آن تصمیم گرفت.

فینگرجوینت نوعی ورق چوبی بوده که از آن در کارگاه‌های نجاری و ساخت مصنوعات چوبی استفاده می‌شود. فینگرجوینت از چوب‌های کوچکی تشکیل شده است که به شکل بلوک بوده و به شکلی خاص در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند که شبیه اتصال و فرو رفتن انگشتان دست در یکدیگر هستند.

برای ساخت فینگرجوینت از چوب درختان راش، گردو، روسی، ساپلی، بلوط، پالونیا، بامبو، کاج، نارون، نراد و … استفاده می‌شود. چوبی که قرار است در ساخت فینگرجوینت استفاده شود ابتدا در کوره حرارت میبیند تا از رطوبت آن کاسته شود. سپس چوب‌های سالم از ناسالم تفکیک شده و بعد چوب با استفاده از ابزارهای خاص به شکل مورد نیاز برش داده می‌شود و طراحی الگو به دقت و با توجه به تعداد دندانه‌های مورد نظر انجام می‌شود. با استفاده از ابزار و دستگاه‌های خاص، چوب برای ساخت فینگر جوینت برش داده خواهند شد.

دندانه‌های ساخته شده به یکدیگر به روش پرس و با استفاده از چسب و ابزارهای خاص اتصال داده می‌شوند. سپس پروفیل‌ها رنده می‌شوند تا سطحی صاف و یکنواخت به دست آید و مجدد به صورت پشت و رو پرس می‌شوند. در انتها فینگرجوینت تمیز و سنباده زنی شده و هر گونه خط و خش از روی آن برداشته می‌شود تا آماده استفاده شوند. با توجه به این مراحل، ساخت فینگرجوینت یک کار دقیق و حرفه‌ای است که برای دستیابی به نتیجه‌ای با کیفیت بالا نیاز به مهارت و دقت زیاد دارد تا فینگر جوینت با کیفیت حاصل شود.

چطور یک فینگر جوینت با کیفیت را تشخیص دهیم؟

برای تهیه فینگر جوینت با کیفیت به چه نکاتی باید توجه کرد؟

فینگر جوینت یک روش اتصال چوب است که در آن دو تکه چوب با استفاده از دندانه‌هایی که در هر تکه قرار دارد، به یکدیگر متصل می‌شوند و به این ترتیب، یک قطعه چوب بلند و محکم‌تر تولید می‌شود. فینگر جوینت‌های مرغوب، از چوب های با کیفیت بالا و دارای عمر طولانی ساخته می‌شوند که برای استفاده در محصولات چوبی مانند درب، پنجره، مبلمان، ظروف، اکسسوری و کابینت مناسب هستند. برای تشخیص فینگر جوینت با کیفیت، می‌توانید به موارد زیر توجه کنید:

  • تعداد دندانه‌ها: فینگر جوینت‌های با کیفیت باید تعداد دندانه‌های بیشتری داشته باشند که البته با توجه به نوع کاربری تعداد دندانه‌ها متغیر بوده و حداقل بین 6 تا 8 عدد است. تعداد دندانه‌های فینگرجوینت باید به دقت محاسبه شود. تعداد زیاد یا کم دندانه‌ها ممکن است باعث کاهش کیفیت فینگر جوینت شود.
  • اندازه دندانه‌ها: دندانه‌های فینگر جوینت با کیفیت باید یکسان و با اندازه دقیق بوده و در تکه‌های چوب قرار گیرند.
  • تطابق رنگ: رنگ و الگوی چوب می‌بایست در نقاط اتصال با یکدیگر تطابق داشته باشند.
  • نوع چوب: برای ساخت محصول با کیفیت، از چوب های با کیفیت بالا و خالص استفاده می‌شود زیرا در صورت استفاده از چوب‌های نامناسب، محصول ضعیف و نامطلوب خواهد بود که پایداری لازم را نخواهد داشت.
  • اتصالات: در فینگر جوینت با کیفیت، اتصالات باید محکم و بدون حفره باشد.
  • تمیزی: فینگر جوینت با کیفیت حتما باید بدون خط و خش و در نهایت تمیزی ساخته شده باشند. فینگرجوینت مرغوب سطحی صاف و صیقلی داشته که درخشان و شفاف به نظر می‌رسد.
  • ضربه پذیری: فینگرجوینت مرغوب خاصیت ضربه‌پذیری دارد که هنگام برخورد با سطوح سخت صدای کمی تولید می‌کند.‌
  • مقاومت: فینگر جوینت با کیفیت دوام و مقاومت بالایی دارد که در برابر حرارت و رطوبت بسیار مقاوم است.
  • قابلیت نصب و استفاده آسان: فینگر جوینت با کیفیت باید به راحتی نصب شود و قابلیت استفاده آسان را داشته باشد.
  • مقاومت در برابر خوردگی و سایش: فینگرجوینت مرغوب باید مقاوم در برابر خوردگی و سایش باشد تا بتوان از آن در مدت زمان طولانی استفاده کرد.
  • زیبایی و طراحی جذاب: فینگر جوینت با کیفیت باید زیبا و با جذابیت بالا طراحی شده باشد.
  • قابلیت تعویض: فینگر جوینت با کیفیت باید قابلیت تعویض داشته باشد تا در صورت نیاز به تعویض بتوان به راحتی آن را عوض کرد.

چطور یک فینگر جوینت با کیفیت را تشخیص دهیم؟

شناخت فینگر جوینت با کیفیت و مرغوب کار هرکسی نیست. کسانی که سال‌ها با چوب و فرآورده‌های چوبی کار کرده‌اند بر اساس تجربه می‌توانند فینگرجوینت‌های مرغوب را تشخیص دهند. افرادی که به طور مستقیم با فینگرجوینت مشغول کار هستند با چشم دیده‌ و با دستان لمس کرده‌اند بنابراین راحت‌تر از سایرین می‌توانند فینگرجوینت‌های مرغوب را از نوع بدل و غیر مرغوب تشخیص دهند.

نکاتی که در قسمت قبل ارائه شد راهکارهای جزئی بوده که کمک می‌کنند فینگرجوینت اصل و با کیفیت را خریداری نمایید. یکی از بهترین راهکارهای خرید فینگر جوینت با کیفیت کمک گرفتن از فروشندگان امین و با تجربه است که رستا چوب نوین مفتخر است در این زمینه اعتماد مشتریان را جلب نموده و همواره بهترین‌ها را ارائه دهد.

رستا چوب نوین بهترین تولید کننده پانل‌های تمام چوب فینگرجوینت در ایران است که از خط تولید تمام اتوماتیک و خشک کن مدرن استفاده می‌کند. کیفیت بالا و قیمت مناسب پانل‌های آماده به کار در ابعاد استاندارد باعث شده‌اند که نام رستا چوب نوین همواره در زمره برترین کارخانه تولید فینگرجوینت قرار گیرد. برای خرید فینگر جوینت با کیفیت می توانید به برند سازنده آن نیز توجه کنید. رستا چوب نوین از نظر تولید بهترین و مرغوب ترین پانل های فینگر جوبنت و ورق تمام چوب در صنایع چوب کاملا شناخته شده است.

راه های ارتباطی ما:

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *