جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت

امروزه در بسیاری از وسایل از ورق‌های فینگر جوینت استفاده می‌شود که در بعضی موافقع نیاز به معرفی جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت ایجاد می شود. فینگر جوینت‌ها بخشی از زندگی ما شده‌اند که در هرجایی از محیط را که بنگریم به عنوان یکی از پرکاربردترین نوع ورق‌ها دیده می‌شوند. کاربردهای فینگر جوینت از وسایل عادی هم فراتر رفته و در صنعت دکوراسیون نیز از آن استفاده می‌شود.

جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت و چوب

چوب به صورت طبیعی در معرض تنش‌های داخلی و بیرونی است به همین دلیل نیاز است از روش‌هایی استفاده شود که مقاومت آن بالا رفته و استحکام چوب افزایش یابد. در فینگر جوینت به این اندیشیده شده است که مقاومت چوب را بالا برده بدون اینکه از نظر ظاهری در آن تغییرات ناپسندی ایجاد شود.

قطعات فینگر جوینت همچون اتصال انگشتی به طور مرتب و منظم به یکدیگر پرس و چسبانده شده‌اند که زیبایی منحصر به فردی به وجود آورده و باعث شده‌اند نسبت به چوب معمولی برتری داشته باشد.

در فینگر جوینت‌ها فقط از قطعات چوبی برای اتصال استفاده می‌شود در نتیجه نسبت به مواردی که در آن از ضایعات چوب استفاده شده است مقاوم‌تر بوده که می‌توان از آن در ساخت بسیاری از وسایل استفاده کرد. به همین دلیل است که امروزه بسیاری از وسایل از طریق اتصال بند انگشتی ساخته می‌شوند.

نحوه ساخت فینگر جوینت

دانستیم فینگر جوینت چیست که از آن در ساخت وسایل متعدد چوبی استفاده می‌شود. چوب از تنه درختان تهیه می‌شود که دارای قطر و طول‌های مختلف است. برای ساخت فینگر جوینت چوب‌های یکسان به قطعات کوچک‌تر به شکل بلوک برش داده می‌شوند و آن‌هایی که از نظر قطر و ضخامت با یکدیگر همخوانی دارند در کنار هم قرار می‌گیرند تا به کمک ماشین آلات و فرز به یکدیگر اتصال یابند.

در چنین حالتی بلوک‌ها در یکدیگر پرس شده‌اند که باعث شانه شدن آن می‌شود تا یک صفحه را به وجود آورند. ورق فینگر جوینت قسمت ناسالم نداشته و به دلیل محکم بودن احتمال ترک خوردگی و پیچیدن در آن صفر است. استفاده از پانل تمام چوبی فینگر جوینت در ساخت و سازهای چوبی رایج است زیرا برخلاف صفحات چوبی که از همان ابتدا ساختاری یکپارچه دارند، ورق‌های قینگرجوینت با اتصال قطعات کوچک‌تر به وجود آمده است که صفحه‌ای با کیفیت به وجود آورده‌اند.

جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت

کاربرد فینگر جوینت در ساخت وسایل

کاربرد فینگر جوینت چیست که اینقدر به طور گسترده از آن استفاده می‌شود؟

بسیاری از وسایلی که در محیط وجود دارند از جنس چوب هستند. چوب به تنهایی تحت تاثیر رطوبت قرار می‌گیرد که گاه نیاز به استفاده از روش‌هایی برای محافظت در برابر رطوبت است. پانل‌های فینگر جوینت به طور کیپ درز بندی شده که احتمال نفوذ رطوبت در آن بسیار کم است.

از سویی دیگر به دلیل اینکه می‌توان فینگر جوینت‌ها را در ابعاد مختلف سفارش داد مناسب ساخت بسیاری از وسایل هستند. فینگر جوینت‌ها کیفیت بالایی داشته و ماندگاری آن‌ها نسبت به صفحات چوبی عادی نیز بیشتر است.

استفاده از فینگر جوینت در صنعت دکوراسیون :

جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت

در گذشته استفاده از فینگر جوینت بسیار محدود بود اما با گذشت زمان و شناخت بیشتر آن استفاده از آن گسترش یافته است. کاربرد فینگر جوینت از درب، میز و صندلی فراتر رفته و از آن در بخش‌های مختلف صنعت دکوراسیون استفاده می‌شود. در صنعت دکوراسیون کاربرد فینگر جوینت چیست؟ برخی از جدیدترین کاربردهای ورق‌های فینگر جوینت در صنعت دکوراسیون عبارتند از:

  • صفحه کابینت: صفحه کابینت یکی از پرکاربردترین قسمت‌ها بوده که بر روی آن وسایل متعدد قرار داده شده و هم اینکه بر روی آن کارهایی مانند گوشت خرد کردن، غذا خوردن، تهیه خمیر و … انجام می‌شود. صفحه کابینت که بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد بهتر است رویه محکم و مقاوم داشته باشد تا به سادگی فرم نگرفته و در برابر ضربه‌های احتمالی مقاوم باشد؛ از این رو پانل‌های فینگر جوینت بهترین گزینه برای ساخت صفحه کابینت به شمار می‌روند.

جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت

  • کف پله: یکی دیگراز موارد جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت میتوان به ساخت پله اشاره کرد. پله‌ها یکی از پرکاربردترین فضاها بوده امکان رفت و آمد به طبقات مختلف را فراهم می‌کنند. زیبایی پله‌ها همواره مورد اهمیت بوده است به همین دلیل است که از سنگ، پارکت‌های چوبی، لمینت و … به عنوان پوشش سطحی استفاده می‌شود. فینگر جوینت یکی از ایده‌آل‌ترین پوشش‌هایی است که می‌توان از آن برای کف پله‌ها در مکان‌های مختلف استفاده کرد.
  • سرویس خواب: سرویس خواب‌های چوبی از چوب درختان مختلف و گاه فرآورده‌های چوبی ساخته می‌شوند. فینگر جوینت‌ها به دلیل اینکه در برابر ضربه، فشار و رطوبت مقاوم هستند جزو بهترین گزینه برای ساخت سرویس خواب چوبی به شمار می‌روند. همچنین هزینه ساخت فینگر جوینت نسبتا اقتصادی بوده در نتیجه سرویس خواب قیمت مناسبی خواهد داشت.
  • اکسسوری: اکسسوری‌های مختلفی وجود دارند که از آن‌ها در دکوراسیون استفاده می‌شود. آنها می توانند جزو جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت باشند. باکس گل، مجسمه، گلدان، جعبه، انواع ظروف چوبی، تخته پذیرایی، تخته شطرنج، شلف‌های دیواری، ساعت دیواری و … از مواردی هستند که می‌توان با استفاده از فینگر جوینت‌ها از زیبایی منحصر به فرد و خاص بودن آن‌ها لذت برد. در چند سال اخیر سبک روستیک یکی از سبک‌های محبوب شناخته شده است که می‌توان برای به وجود آوردن آن از وسایل ساخته شده با فینگر جوینت کمک گرفت.
  • جلو مبلی و میز کنار سالنی: یکی دیگر از جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت جلو مبلی و میزهای کنار سالنی است که می‌توانند از فینگر جوینت ساخته شوند. فینگر جوینت باعث ایجاد ظاهری شیک و مدرن شده که در طرح‌ها و ابعاد مختلف قابل سفارش و ساخت است. میز کنار سالنی می‌تواند به عنوان نقطه کانونی در دکوارسیون عمل کرده که روی آن آینه، گلدان، تلفن، قاب عکس، مجسمه و … چیده می‌شود.
  • جالباسی: جالباسی‌ها امروزه دارای طرح و سبک‌های مختلف هستند که از چوب‌های متنوع در ساخت آن‌ها استفاده می‌شود. یکی از بهترین انواع متریال‌ها برای ساخت جالباسی، فینگر جوینت است که می‌توان آن را در سالن منزل، دفاتر مدیریت، مراکز اداری، اتاق‌های هتل و … استفاده کرد.
  • خانه گربه، سگ و همستر: از دیگر موارد جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت می توان به ساخت خانه برای انواع پت ها مانند سگ و گربه اشاره کرد. امروزه در بعضی از خانه‌ها از پت نگهداری می‌شود. پت در عامه به معنای حیوان خانگی بوده که که نیاز به خانه و سرپناه دارد. از فینگر جوینت می‌توان در ساخت خانه گربه، سگ، همستر و … استفاده کرد.

جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت

 ورق‌های فینگر جوینت تحول عظیمی در تولید وسایل چوبی به وجود آورده است که از آن در ساخت بسیاری از وسایل استفاده می‌شود.

رستا چوب نوین نامی آشنا در تولید پانل‌های تمام چوب فینگر جوینت بوده که با به کارگیری نیروی انسانی متخصص و دستگاه‌های پیشرفته جدیدترین وسایل را تولید نموده است که از آن‌ها می‌توان در صنعت دکوراسیون استفاده کرد و از زیبایی به وجود آمده لذت برد. این بخشی از جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت در صنعت دکوراسیون بود. می توان با استفاده از فینگر جوینت و کمی خلاقیت و دانش طراحی ایده های بسیار زیادی برای استفاده از انواع فینگر جوینت مانند :

پیاده سازی کرد که جزو جدیدترین کاربردهای فینگر جوینت باشد. برای خرید فینگر جوینت در جنس ها و کاربردهای مختلف می توانید با ما در رستا چوب تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *