دستگاه فینگر جوینت

این روزها تکنولوژی در صنعت چوب به شدت مورد توجه قرار گرفته است. شما میتوانید به راحتی با انواع دستگاه صنعتی در این حوزه آشنا شده و کارهای مشکلی را به آسانی انجام دهید. دستگاه جوینتر یکی از همین دستگاه‌های کاربردی است. این دستگاه به بهترین شکل ممکن چوب را برای یک اتصال با دوام آماده می‌کند. دستگاه فینگر جوینت خیلی جذاب و آسان می‌تواند فرو رفتگی‌هایی بر روی چوب ایجاد کند که بدون هرگونه پیچ و مهره، امکان اتصال چوب را فراهم کند. شما با استفاده از دستگاه فینگر جوینت میتوانید استحکام فوق‌العاده خوبی را ایجاد کنید و برای ساخت یک وسیله کاربردی از این تکنیک استفاده کنید.

در این مقاله از رستا چوب، هر چیزی که باید از دستگاه فینگر جوینت بدانید را بررسی می‌کنیم و نحوه کارکرد آن را در کنار مزایا مرور خواهیم کرد.

پس همراه ما بمانید.

دستگاه فینگر جوینت

دستگاه فینگر جوینت چیست؟

دستگاه جوینتر یا دستگاه فینگر جوینت  یکی از دستگاه‌های شناخته شده در حوزه صنایع چوب است. این دستگاه که با نام لاتین Finger Jointer شناخته می‌شود، یک دستگاه صنعتی است که برای ایجاد اتصالات طولی بین دو قطعه چوب یا کامپوزیت چوبی استفاده می‌شود.  شما به راحتی میتوانید از طریق این دستگاه‌ها، اتصال محکمی برای صفحه‌های چوبی ایجاد کنید.

در این دستگاه بخش برش حرف اول را می‌زند. تیغه های مخصوصی در این دستگاه وجود دارد که به شما امکان ایجاد برش‌هایی شبیه به 7 و 8 را فراهم می‌کند.

به این ترتیب میتوانید اتصال بسیار قوی مابین دو قطعه چوب ایجاد کنید. معمولا فرم هفت و هشتی در این دستگاه موجب می‌شود تا بتوانید دو قطعه چوبی را به صورت نر و مادگی داخل یکدیگر قرار دهید و با استفاده از چسب چوب، به محکم‌ترین شکل ممکن آن‌ها را کنار یکدیگر قرار دهید. فرم پله ای یا هفت و هشتی موجب شده است تا این دستگاه به اسم فینگر جوینت شناخته شود. فینگر جوینت یکی از پایدارترین روش‌های ایجاد اتصالات طولی در چوب است و برای تولید اجزای چوبی بلند بهترین گزینه است.

کاربرد دستگاه فینگر جوینت چیست؟

همان‌طور که در بالا اشاره شد، دستگاه فینگر جوینت یک دستگاه بسیار کاربردی است که میتوانید برای ایجاد یک روش اتصال چوب از آن استفاده کنید. این تکنیک به شما کمک می‌کند تا اتصالات بسیار مستحکمی را ایجاد کنید و فرم 7 و 8 بر روی چوب اعمال کنید. به این ترتیب نواحی فرو رفتگی در بر گیرنده برآمدگی‌ها است تا بدون وجود هرگونه فضای اضافی، دو چوب را به بهترین شکل ممکن متصل کند. فینگر جوینت به دلیل استحکام بالا، قابلیت انعطاف و پایداری خوب،  در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

یکی از کاربردهای اصلی فینگر جوینت، در ساخت انواع سازه‌های چوبی است. از جمله این سازه‌ها می‌توان به کانتر آشپزخانه، دیوارپوش، کفپوش، درب، پله، کمد، میز ناهارخوری، مبلمان، لوازم ورزشی، و ظروف دکوراتیو اشاره کرد. همچنین، فینگر جوینت برای ایده پردازی و اجرای ایده‌ها در دکوراسیون‌های داخلی و خارجی استفاده می‌شوند.

به همین دلیل متخصصین طراحی داخلی و اجرا، از این دستگاه برای تکمیل دیزاین فضاهایی مثل کافی‌شاپ‌، رستوران‌، هتل‌ و فضای اداری استفاده می‌شود. در کل، فینگر جوینت یک روش اتصال قوی و زیبا برای قطعات چوبی است که در صنایع مختلف ساخت و ساز و دکوراسیون به کار می‌رود. این روش استحکام زیادی برای صفحات چوبی ایجاد می‌کند که به شدت اهمیت دارد.

دستگاه فینگر جوینت

مزایای استفاده از دستگاه فینگر جوینت چیست؟

برای این که انگیزه بالایی در انتخاب دستگاه‌های مختلف داشته باشید، لازم است تا مزایای هر کدام را بدانید. آگاهی از مزایای استفاده از دستگاه فینگر جوینت، به شما کمک می‌کند تا یک نگاه هوشمندانه داشته باشید و با انگیزه کافی از این وسیله استفاده کنید. معمولا به کار بردن دستگاه فینگر جوینت برای ایجاد اتصالات طولی بین قطعات چوب یا کامپوزیت چوبی، بسیار رایج است. در این بخش به بررسی مزایای استفاده از این دستگاه کاربردی می‌پردازیم.

  1. اتصالات قوی و پایدار: یکی از مزایای مهمی که می‌توان به آن اشاره کرد، خلق اتصالات محکم با فینگر جوینت است. این دستگاه باعث ایجاد اتصالات بسیار قوی و پایدار بین قطعات چوب می‌شود. به همین دلیل استفاده از آن میتواند به شدت مطلوب و مورد توجه باشد.
  2. زیبایی و ظرافت: دقت بالای دستگاه جوینتر تا حدی است که میتوانید اتصالات فینگر جوینت را به بهترین شکل ممکن ایجاد کنید. ظرافت و دقت بالا در تراشیدن چوب به شکل مورد نظر، موجب می‌شود تا بدون دردسر یک اتصال خوب را خلق کنید.
  3. کاهش ضایعات: با استفاده از دستگاه فینگر جوینت، امکان استفاده بهینه از متریال و کاهش ضایعات در فرآیند تولید وجود دارد. شما میتوانید به راحتی از دستگاه جوینتر استفاده کنید و کم‌ترین هزینه را بابت هدر رفت متریال پرداخت کنید.
  4. افزایش سرعت در روند تولید: شاید جالب باشد که بدانید به عنوان یک مزیت مهم دستگاه جوینتر، باید به افزایش سرعت تولید محصولات در صنایع چوب اشاره کرد. ایجاد اتصالات فینگر جوینت با دستگاه به راحتی و سرعت بالا انجام می‌شود ، به همین دلیل همه چیز در یک روند مطلوب و با کیفیت اجرا می‌گردد.
  5. کاهش مصرف چسب: با استفاده از دستگاه فینگر جوینت، می‌توانید از مقدار کمتری چسب برای ایجاد اتصالات استفاده کنید. به این ترتیب هزینه های تهیه چسب چوب برای شما کاهش پیدا می‌کند. این موضوع در صنایع و تولیدات انبوه به شدت اهمیت دارد.
  6. کاهش هزینه مصرف میخ و پیچ: با کمک دستگاه جوینتر هیچ نیازی به میخ و پیچ برای ایجاد اتصال ندارید! به این ترتیب هزینه‌های خرید آن‌ها نیز کاهش می‌یابد.
  7. اتصالات دقیق و دارای تنظیمات: دستگاه فینگر جوینت امکان تنظیمات دقیق برای ایجاد اتصالات مختلف را فراهم می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود تا اتصالات دقیق و بهینه‌ای داشته باشید.

با توجه به این مزایا، قطعا میتوانید با انگیزه بیشتری از این وسیله استفاده کنید. یادتان باشد که دستگاه جوینتر به بهترین شکل ممکن میتواند کارایی و عملکرد مدنظرتان را بهبود بخشد.

عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه فینگر جوینت

اطلاع از قیمت دستگاه فینگر جوینت برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. همیشه تامین بودجه در کسب و کارهای خانگی و صنعتی، مهم‌تر از چیزی است که فکرش را می‌کنید. چرا که فراهم کردن بودجه برای خرید دستگاه‌های با کیفیت، در نهایت بر روی کیفیت عملکرد نهایی کسب و کارتان تاثیرگذار است. به همین دلیل لازم است تا اطلاعات دقیقی در خصوص عوامل تعیین کننده قیمت دستگاه فینگر جوینت کسب کنید. در این بخش به بررسی عوامل تعیین کننده اشاره می‌کنیم تا آگاهانه‌تر انتخاب کنید.

  • اندازه و نوع دستگاه: یکی از پارامترهای تعیین کننده قیمت دستگاه فینگر جوینت، مربوط به اندازه و نوع دستگاه است. دستگاه‌های فینگر جوینت با اندازه‌ها و قابلیت‌های مختلفی در بازار عرضه می‌شوند، هرچه دستگاه بزرگتر باشد قطعا هزینه خرید آن بیشتر خواهد بود. جزییات و امکانات موجود بر روی دستگاه نیز، تعیین کننده قیمت نهایی آن است.
  • کیفیت ساخت: کیفیت ساخت و قابلیت اطمینان دستگاه، به عنوان یک پارامتر اثرگذار بر روی قیمت شناخته می‌شود. معمولا کیفیت ساخت دستگاه میتواند هزینه‌های نگهداری و تعمیرات را کاهش دهد. پس بدیهی است که در دراز مدت، کیفیت ساخت دستگاه میتواند در هزینه‌های جانبی شما صرفه‌جویی کند.
  • قدرت و کارایی: یکی دیگر از پارامترهای تعیین کننده قیمت دستگاه فینگر جوینت، مربوط به قدرت و کارایی آن است. زمانی که دقت دستگاه بالا باشد یا ظرافت خوبی در برش و… داشته باشد، قطعا هزینه بیشتری برای تهیه آن باید پرداخت کنید.
  • برند: برند دستگاه، به عنوان یک آیتم مهم مدنظر قرار می‌گیرد. برند دستگاه‌ و کیفیت برند اهمیت بالایی دارد. گاهی دو دستگاه با ویژگی‌های مشابه، تنها به دلیل وجود برندهای متفاوت، دارای دو قیمت متفاوت هستند. پس می‌توان گفت که برند نقش تعیین کننده‌ای در مشخص کردن قیمت دستگاه دارد.
  • زمان تولید دستگاه: در تمام صنف‌ها، کالکشن‌های جدید، دستگاه های جدید با تکنلوژی های نو، همیشه قیمت بالاتری نسبت به سایرین دارند. دستگاه‌هایی که زمان تولیدشان به روزتر باشد، قطعا بالاترین سطح کیفیت و تکنولوژی روز را ارائه می‌کنند. نحوه ارائه خدمات در آن‌ها نیز متفاوت است. به همین دلیل قیمت دستگاه جوینتر با همین پارامتر تغییر خواهد کرد.
  • مشخصات فنی: ویژگی‌های فنی مانند توان موتور، سرعت برش، تنظیمات دقیق و… به عنوان مشخصات فنی، نقش مهمی در تعیین قیمت دستگاه ایفا می‌کند. شما باید براساس چنین جزییاتی، تصمیم به خرید بگیرید و متناسب با نیاز کسب و کارتان، این مشخصات را بررسی کنید.

دستگاه فینگر جوینت

ورق چوب جوینتر چگونه ساخته می شود؟

دستگاه جوینتر برای آماده سازی ورق‌های چوبی استفاده می‌شود. دستگاه جوینتر یا همان فینگر جوینت، به صورت‌های مختلفی می‌تواند چوب‌ها را تراشیده و ناحیه اتصال را آماده کند. شما به راحتی میتوانید ورق های چوب را برای آماده سازی اتصال آماده کنید. به این منظور لازم است اصولی را بدانید و متناسب با همان جزییات دست به کار شوید. در این راستا مراحل مهمی را در ادامه مرور می‌کنیم.

  1. انتخاب چوب مورد استفاده: مهم‌ترین آیتم برای آماده سازی، ورق چوب است. شما باید چوب مناسبی برای ساخت ورق چوب جوینتر انتخاب کنید. این چوب باید کیفیت خوبی داشته باشد و برای ایجاد اتصالات فینگر جوینت مناسب باشد. استحکال مطلوب در این نوع ورق‌ها بسیار مهم است.
  2. برش چوب: چوب‌ها باید به ابعاد مورد نظر برش داده شوند تا به بهترین شکل ممکن در کنار یکدیگر قرار گیرند. برش چوب به ابعاد دلخواه بسیار مهم است و ابتدایی ترین مرحله کار است. پس سعی کنید متناسب با الگوی مدنظرتان و ابعاد مشخص، چوب‌ها را برش بزنید.
  3. فینگر جوینت: در این مرحله باید از دستگاه فینگر جوینت استفاده کنید. این دستگاه با بالاترین دقت و کیفیت میتواند چوب‌های آماده شده را برش دهد. براساس نیاز و ابعاد تعیین شده، میتوانید چوب‌ها را به شکل مدنظر برش دهید تا آماده اتصال مستحکم شوند.
  4. چسباندن و فشرده ‌سازی: قطعات چوبی پس از برش به وسیله دستگاه جوینتر، به هم چسبانده می‌شوند و سپس تحت فشار قرار داده می‌شوند تا اتصالات بین آن‌ها بسیار محکم و پایدار شود. یادتان باشد که قبل از اتصال، باید از چسب چوب با کیفیت استفاده کنید.

رستا چوب نوین تولید کننده انواع فینگر جوینت ، ورق تمام چوب مانند چوب ضد آب و نیز  ترموود ، پلی وود و پلای وود است. برای خرید هر کدام از محصولات ما می توانید با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *