استفاده از فینگر جوینت بر محیط زیست

استفاده از چوب حس بسیار لطیف و خوبی را به انسان منتقل می‌کند به همین دلیل است که امروزه میزان استفاده از وسایل چوبی بسیار بیشتر از قبل شده است. بسیار از وسایل که در اطراف خود می‌بینیم از چوب هستند که ممکن است از نوع فینگر جوینت باشند. فینگرجوینت‌ها نوعی روش برای اتصال قطعات چوب بوده که بسیار مقاوم و محکم هستند. تاثیر استفاده از فینگر جوینت بر محیط زیست به قدری مثبت است که استفاده از آن روز به روز گسترش بیشتری می‌یابد.

چوب‌های به دست آمده از درختان مختلف صاف و یکدست نیستند و در برابر عوامل محیطی مقاومت کافی را نداشته که ممکن است دچار تنش شوند. در مورد مزیت  استفاده از فینگر جوینت بر محیط زیست می توان گفت که فینگر جوینت بهترین روش استفاده بهینه از چوب بوده که از آن در ساخت وسایل بزرگ و کوچک متعدد استفاده می‌شود. در فینگر جوینت ابتدا چوب حرارت می‌بیند تا رطوبت اضافی آن گرفته شود سپس چوب‌هایی که سالم هستند از چوب‌های ناسالم تفکیک می‌شوند. سپس چوب حرارت دیده شده با استفاده از دستگاه‌های خاص به شکل مورد نیاز با تعداد دندانه‌های مشخص برش داده می شود.

در مرحله بعد دندانه‌ها به شکل اتصال انگشتان دست به یکدیگر به کمک پرس و چسب به یکدیگر متصل می‌شوند. پروفیل‌ها رنده خواهند شد تا سطحی صاف و یکنواخت به شکل ورق به دست آید و بعد فینگرجوینت‌ها با دقت خاص تمیز و سنباده‌زنی شده تا هیچ گونه زائده و خط و خشی روی آن وجود نداشته باشد. ساخت فینگر جوینت تابع قوانین خاصی است که باید در نهایت دقت انجام شود تا خروجی کار مطلوب و با کیفیت باشد. تاثیر استفاده از فینگر جوینت بر محیط زیست مثبت است به همین دلیل از آن برای ساخت وسایل چوبی استفاده می‌شود.

استفاده از فینگر جوینت بر محیط زیست

مزایای استفاده از فینگر جوینت بر محیط زیست

فینگرجوینت‌ها پس از حرارت‌دهی و تفکیک سازی سالم‌ها از ناسالم‌ها به شکل بلوک در می‌آیند و در نهایت از قسمت دندانه‌دار به یکدیگر اتصال می‌یابند. مزایای استفاده از فینگر جوینت عبارتند از:

  • پایداری: در فینگرجوینت‌ها قطعات کوچک به یکدیگر متصل شده که در کنار یکدیگر یک صفحه را تشکیل می‌دهند.‌ پایداری فینگر جوینت با ابعاد بالا حتی در لایه‌ و ورقه‌های نازک بی‌نظیر است که احتمال تابیدگی، پیچش و تغییرات ابعادی در آن کم است.
  • دوام: چوب‌ها قبل از ورود به پروسه ساخت فینگر جوینت خشک می‌شوند که رطوبت آن‌ها گرفته خواهد شد در نتیجه امکان تبادل رطوبت با محیط پیرامونی وجود ندارد که دوام چوب را بالا می‌برد. چسبی که در اتصال فینگر جوینت استفاده می‌شود علاوه بر سازگاری با محیط زیست، دوام بسیار بالایی را به وجود می‌آورد.
  • کاربرد وسیع: دامنه استفاده از فینگر جوینت بسیار وسیع و گسترده است که از آن می‌توان در ساخت وسایل مختلف نظیر اکسسوری‌ها، تخت، کمد، مبل، پل، خانه چوبی، گلدان، میز و … استفاده کرد. یکی از دلایل تنوع در کاربرد، امکان اتصال فینگر جوینت برای تولید صفحات چوبی در اندازه‌های مختلف است.
  • روکش پذیری و رنگ پذیری: فینگرجوینت‌ها را به راحتی می‌توان رنگ کرد و یا روی آن را با روکش‌های مختلف پوشاند.
  • زیبایی طبیعی: فرم کلی فینگرجوینت‌ها به صورت ورقه ورقه به نظر می‌رسد که زیبایی خاصی را به وجود می‌آورد که آن را از سایر چوب و مصنوعات چوبی متمایز می‌سازد.
  • راندمان بالا و کاربری آسان: در ساخت پانل های فینگر جوینت گره چوبی وجود ندارد و ضخامت آن در صفحات مختلف یکسان است در نتیجه کیفیت کار بالا رفته و راندمان افزایش می‌یابد. از فینگرجوینت‌ها می‌توان درساخت وسایل متعدد بدون هیچ محدودیتی استفاده کرد زیرا کاربری ساده و مناسبی دارند. در ساخت فینگر جوینت از چسب استفاده می‌شود اما چسب‌های مورد استفاده گاز سمی و سرطان‌زا تولید نمی‌کنند که ضامن سلامتی انسان‌ها هستند.
  • مقاومت در برابر آفات و حشرات:آفات و حشرات به چوب حمله می‌کنند و باعث آسیب به آن می‌شوند. فینگرجوینت‌ها در برابر حمله حشرات و آفات مقاوم هستند.‌

چوب‌های فینگر جوینت نگهداری آسانی دارند و پس از مدتی استفاده به سرعت معیوب نخواهند شد. مزیت‌های متفاوت فینگر جوینت باعث شده است که بتوان از آن با خیالی آسوده استفاده کرد زیرا اثر مخربی از خود بر جای نمی‌گذارند. چوب از طبیعت به دست می‌آید و به تنهایی با محیط زیست سازگار است اما اگر قرار باشد از چوب خالص در ساخت قطعات استفاده شود دور ریز زیاد دارد بنابراین چوب زیادی قطع می‌شود.

فینگر جوینت بر استفاده بهینه از چوب به جای ورق تخته فشرده (نئوپان) و ام دی اف تاکید دارد در نتیجه دوست‌دار محیط زیست محسوب می‌شود. به همین دلیل است که استفاده از فینگر جوینت بر محیط زیست تاثیر منفی ندارد.

استفاده از فینگر جوینت بر محیط زیست

در دنیایی زندگی می‌کنیم که میزان آلودگی و انباشت زباله در آن بسیار فراتر از حد تصور است بنابراین هر یک از ما می‌بایست دست به کار شده تا از تخریب به محیط زیست بکاهیم. تاثیر مثبت استفاده از فینگر جوینت بر محیط زیست ثابت شده است در نتیجه بهتر است بسیاری از وسایل با روش فینگر جوینت ساخته شوند. بهتر است از فینگرجوینت‌های مرغوب استفاده شود که 100% از چوب طبیعی ساخته شده‌ و کاملا بهداشتی هستند.

فینگر جوینت‌ها محصولاتی نیمه آماده بوده که علاوه بر بالا بردن سرعت کار، ضایعات مواد اولیه را به حداقل می‌رسانند که حتی هزینه‌های کارگری را کم می‌کنند از این رو مقرون به صرفه محسوب می‌شوند.‌ خرید فینگر جوینت مرغوب و با کیفیت هنر محسوب می‌شود که باید بتوان شرکتی مطمئن و معتبر را یافت. رستا چوب نوین نامی آشنا و معتبر در زمینه تولید انواع فینگر جوینت است.

فینگر جوینت برای محیط زیست

استفاده از فینگر جوینت تاثیر مثبتی بر محیط زیست دارد به همین دلیل روز به روز استفاده از آن گسترش یافته و بر تعداد مشتریان آن افزوده می‌شود. رستا چوب نوین مفتخر است بهترین نوع فینگرجوینت‌ها را در بالاترین کیفیت و با قیمت مناسب به خریداران گرامی عرضه نماید.

برای خرید انواع فینگر جوینت گردو، فینگر جوینت پالونیا، چوب ضد آب، فینگر جوینت بلوط و فینگر جوینت نراد با ما در رستا چوب نوین در تماس باشید:

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *