خرید پانل فینگر جوینت برای ساخت لوازم چوبی منزل تمام چوب

کاربرد فینگر جوینت در ساخت لوازم چوبی منزل، در صنعت چوب برای ساخت اشیاء و لوازم مختلف نیاز است که ابتدا تنه درختان برش خورده و به ابعاد کوچکتر که الوار نام دارد تبدیل شود. الوار ها با ابعاد و اندازه های مختلفی تولید می شوند، گاهی برای ساخت لوازم چوبی مانند میز، صفحه کانتر و غیره به صفحات چوبی با ابعاد بزرگ نیاز است که در این صورت ممکن است تنه درختان دارای پوسیدگی و یا گره بوده و یا به اندازه کافی بزرگ نبوده و برای ساخت صفحات بزرگ چوبی مناسب نباشند.

برای حل این مشکل از روش فینگر جوینت برای ساخت صفحات بزرگ و لوازم چوبی مختلف استفاده می شود. قبل از این که با کاربرد فینگر جوینت در ساخت لوازم چوبی منزل آشنا شوید ابتدا باید در مورد فینگر جوینت و مزایای استفاده از آن بدانید.

لوازم چوبی منزل

فینگر جوینت چیست؟

همانطور که گفته شد برای ساخت لوازم چوبی از الوارهایی با ابعاد مختلف استفاده می شود. اگر در ساخت لوازم نیاز به صفحات بزرگ بوده و الوار با ابعاد مناسب در اختیار نباشد، استفاده از روش فینگر جوینت یک راه حل بسیار عالی و کارآمد است.

در این روش با استفاده از الوار های مختلف با هر ابعادی هرچند کوچک و اتصال آنها به یکدیگر صفحات بزرگی ساخته می شود که کاملا مستحکم بوده و می توان در ابعاد دلخواه آن را تولید کرده و مورد استفاده قرار داد. استحکام قطعات تولید شده از مهم ترین دلایل کاربرد فینگر جوینت در ساخت لوازم چوبی منزل می باشد.

در واقع استفاده از روش فینگر جوینت نوعی بهینه سازی مصرف چوب است که به این ترتیب هرگز چوب درختان هدر نرفته و استفاده بیشتری از آن ها می شود. در روش فینگر جوینت ابتدا سلامت الوار های چوبی از لحاظ پوسیدگی، گره، سوراخ و یا شکستگی بررسی شده و از چوب های سالم برای این منظور استفاده می شود.

در مرحله بعدی رطوبت چوب ها تا حدود 12 درصد کاهش می یابد تا الوار های چوبی کاملا خشک شوند و سپس چوب ها با ابعاد و ضخامت های مناسب و یکسان انتخاب شده و برش داده می شوند.

استفاده از فینگر جوینت در ساخت لوازم چوبی منزل

نحوه ایجاد اتصالات فینگر جوینت

در مرحله بعدی در دو سر چوب های برش خورده به وسیله دستگاه مخصوصی شیارهای انگشت مانندی ایجاد می کنند. این شیارهای ایجاد شده در چوب ها کاملا مکمل هم بوده و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر با اتصال انگشتی به یکدیگر متصل شده و چفت می شوند، به همین دلیل این روش تولید چوب را فینگر جوینت یا همان اتصال انگشتی نام گذاری کرده اند.

عمق شیار های ایجاد شده با طول چوب ها ارتباط مستقیم داشته و هرچقدر که طول چوب های مورد نظر بیشتر باشد عمق شیارها نیز بیشتر خواهد بود.

برای نهایی کردن اتصال چوب ها از دستگاه اتصال و چسب چوب استفاده می شود و سپس به کمک دستگاه پرس قطعات کاملا به یکدیگر چسابنده می شود، در نهایت به کمک سمباده های مخصوص و رنده برآمدگی های موجود به طور کامل از بین رفته و صفحات ساخته شده سطحی و صاف یکدست خواهند داشت تا در مراحل بعدی برای ساخت انواع لوازم مانند میز، تخت خواب، کابینت، صفحه کانتر، پارکت و غیره مورد استفاده قرار گیرند.

چوب های طبیعی مختلفی برای ساخت لوازم چوبی با فینگر جوینت استفاده می شوند که از جمله پرکاربرد ترین آنها می توان به راش، بلوط، گردو، روس و غیره اشاره کرد.

لوازم چوبی منزل

مزایای استفاده از فینگر جوینت در ساخت لوازم چوبی منزل

یکی از مهم ترین مزیت های لوازم ساخته شده با روش فینگر جوینت مقاومت بالای این محصولات در برابر رطوبت، گرما و ضربه بوده و همچنین کاملا بهداشتی هستند، بنابراین یکی از مهم ترین کاربرد فینگر جوینت در ساخت لوازم چوبی منزل استفاده از این صفحات در آشپزخانه و در کنار سینک ظرفشویی و یا گاز به عنوان صفحه کابینت است.

علاوه بر این به دلیل اتصال انگشتی قطعات چوبی در این روش و همچنین استفاده از چسب چوب برای اتصال آنها باعث ایجاد مقاومت بسیار بالا در برابر ضربه شده و استحکام بسیار بالایی خواهند داشت. با توجه به توضیحات داده شده و مقاومت بالای این نوع صفحات چوبی مسلما لوازم ساخته شده با این روش طول عمر بسیار بالایی داشته و می توان برای مدت زمان طولانی و بدون هیچگونه آسیب و یا تغییر در ظاهر از آنها استفاده کرد.

البته که برای افزایش طول عمر این لوازم باید به طور مرتب آنها را تمیز کرده و از مواد شوینده با غلظت شیمیایی کمتر استفاده کرد.

از دیگر مزایای مهم فینگر جوینت در ساخت لوازم چوبی عدم نداشتن محدودیت در ابعاد است زیرا از قطعات با ابعاد مختلف برای ساخت صفحات چوبی استفاده می شود و می توان از این روش برای مصارف مختلف و ساخت انواع لوزام با هر ابعادی هرچند کوچک و یا بزرگ استفاده کرد.

یکی دیگر از مزیت های  بسیار مهم این نوع چوب ها خاصیت رنگ پذیری آنها است و می توانید به راحتی از رنگ آمیزی های مختلف برای این لوازم استفاده کنید، البته بهتر است که از رنگ های ضد آب و یا روغن های مخصوص برای روکش این لوازم استفاده شود تا در برابر رطوبت نیز مقاوم تر باشند.

مزایای استفاده از فینگر جوینت در ساخت لوازم چوبی منزل

کاربرد فینگر جوینت در ساخت لوازم چوبی منزل

به کمک روش فینگر جوینت می توان هر نوع از سازه های چوبی را ابعاد مختلف تولید کرد. برای ساخت انواع دیوار پوش و کفپوش و یا پله در منازل، ادرات و رستوران ها و غیره می توان از این روش استفاده کرد. علاوه بر این ساخت انواع صفحه کانتر در آشپزخانه، درب و پنچره های چوبی، میز چوبی فینگر جوینت، مبلمان، تخت، صندلی، لوازم تزیینی و دکوری از دیگر کاربرد های فینگر جوینت در ساخت لوازم چوبی است.

البته توجه داشته باشید که به دلیل استفاده از چوب طبیعی در این روش مسلما لوازم تولید شده قیمت بالاتری نسبت به سایر جنس های دیگر داشته و البته کیفیت بالاتری نیز خواهند داشت.

امروزه بسیاری از تولید کنندگان با استفاده از فینگر جوینت در ساخت لوازم منزل اعم از ساخت سرویس خواب با فینگر جوینت، ساخت مبلمان با فینگر جوینت، ساخت میز های غذا خوری و بسیاری از لوام دیگر با استفاده از فینگر جوینت ظرافت و زیبایی ویژه ای را به همراه استحکام به محصولات خود می بخشند. و به دلیل مزیت های فینگر جوینت استفاده از این محصولات چوبی بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

بهترین مرکز فروش انواع فینگر جوینت مناسب ساخت لوازم چوبی منزل

اگر می خواهید بهترین و باکیفیت ترین فینگر جوینت را برای استفاده در پروژه های خود تهیه کنید، بهترین پیشنهاد این است که از مجموعه رستا چوب نوین بازدید کنید. رستا چوب نوین بعنوان اولین تولید کننده صنعتی پنل‌های تمام چوب فینگر جوینت است و از معتبرترین برندهای داخلی در این حوزه است که همواره سعی دارد در این صنعت پیشرو و خلاق باشد.

از این رو مفتخر است که با پانل‌های پرداخت نهایی شده (سمباده 180 خورده) و موجودی کامل انبار، زمینه ساز تولیدات همکاران محترم با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت باشد. سرعت تولیدات بالا و محصولات صادراتی با خشک کن تمام اتوماتیک از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد رستاچوب نوین است.

لوازم چوبی منزل

خرید پانل فینگر جوینت برای ساخت لوازم چوبی منزل تمام چوب از رستا چوب نوین

رستا چوب نوین، کارخانه‌ای نامدار و معروف است با استفاده از چوب درختان مختلف تولید پانل‌های تمام چوب فینگر جوینت را با بالاترین کیفیت و بیشترین دقت انجام می‌دهد. با انتخاب رستا چوب نوین، فینگر جوینت گونه چوبی مورد نظر خود را تهیه کرده و از آن در ساحت محصولات چوبی خود استفاده نمایید.

همچنین می توانید برای مطلع شدن از قیمت ورق های فینگر جوینت و دریافت مشاوره رایگان به وبسایت رستا چوب نوین مراجعه کنید و با متخصصین این مجموعه در تماس باشید.

انواع مختلف فینگر جوینت که در مجموعه رستا چوب نوین تولید و عرضه می شود عبارتند از :

راه‌های ارتباطی با شرکت رستا چوب نوین

شماره تلفن رستا چوب نوین:

آدرس رستا چوب نوین:

  • تهران، جاده خاوران، شهرک صنعتی ایوانکی، صنعت 11

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *