روش نگهداری از مبلمان ساخته شده با فینگر جوینت

بهترین روش نگهداری از مبلمان ساخته شده با فینگر جوینت برای بیشتر کردن طول عمر آنها چیست؟ چگونه از مبلمان ساخته شده با فینگر جوینت مراقبت کنیم که زیبایی آن از بین نرود؟ فینگرجوینت‌ها به طور گسترده در زندگی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در قدیم از صفحات چوبی به وفور استفاده می‌شد اما پس از مدتی پانل‌های فینگرجوینت جای آن‌ها را گرفت که امروزه از آن در ساخت بسیاری از وسایل استفاده می‌شود. مبلمان از جمله وسایلی هستند که می‌توان آن‌ها را با ورق‌های فینگرجوینت ساخت. شرایط نگهداری از مبلمان ساخته شده با فینگرجوینت چیست؟

روش نگهداری از مبلمان ساخته شده با فینگر جوینت

تنه درختان هنگامی که برش داده می‌شود به قطعات نازک‌تری تقسیم می‌شوند که به آن الوار می‌گویند. از الوارهای چوب می‌توان در ساخت وسایل مختلف استفاده کرد اما از آنجایی که تولید چوب گران‌قیمت و زمان‌بر است هزینه تمام شده بسیار بالا خواهد بود. روش دیگری وجود دارد که در آن می‌توان از چوب به طور بهینه استفاده کرد که تبدیل به فینگرجوینت می‌شود. فینگرجوینت به معنی اتصال انگشتی بوده و به این اشاره دارد که ورق‌های چوب به صورت بلوک در یکدیگر فرو می‌روند. روش ساخت ورق فینگرجوینت چنین است:

ابتدا تکه‌های چوب در کوره مخصوص خشک شده و رطوبت گیری می‌شود. سپس چوب‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند و آن‌هایی که داری شکستگی، فرو رفتگی، سوراخ و … هستند جدا شده و تنها تکه‌های سالم باقی می‌مانند. سپس ضخامت، طول و عرض قطعات به اندازه مشخص و ثابت تنظیم شده و آن‌هایی که از نظر رنگ به یکدیگر شبیه هستند در یک گروه قرار می‌گیرند طوریکه گروه‌های مختلفی از چوب به وجود می‌آید.

نوعی دستگاه وجود دارد که دستگاه فینگرجوینت نامیده شده و به کمک آن ابتدا و انتهای قطعات چوبی به یکدیگر متصل می‌شود که در کنار یکدیگر تشکیل ورق فینگرجوینت را می‌دهند. سپس در مرحله بعد فرایند چسب زنی با دقت تمام و به طور تمیز انجام می‌شود که در آن از چسب و قلمو یا دستگاه چسب زن اتوماتیک استفاده می‌شود.

قطعات در ابعاد معین به یکدیگر متصل شده و پرس‌کاری انجام می‌شود. سپس پروفیل‌ها رنده می‌شوند تا سطحی صاف و یکنواخت به وجود آید و مجدد پروفیل‌‌ها به صورت پشت و رو پرس می‌شوند. مرحله فینیشینگ انتهای کار بوده که سنباده زنی انجام می‌شود تا ورق‌ها تمیز و یکنواخت شده و آماده فروش شوند. از چنین ورق‌هایی در ساخت مبلمان فینگرجوینت استفاده می‌شود.

مبلمان ساخته شده با فینگر جوینت

از فینگرجوینت می‌توان در ساخت پشتی، نیمکت، صندلی، کاناپه و … استفاده کرد. ساخت مبلمان با فینگرجوینت در سال‌های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته است زیرا ظاهر منحصر به فردی داشته و زیبایی خاصی را به وجود می‌اورد. ساخت مبلمان فینگرجوینت هزینه کمتری برای سازنده دارد که محصولی پر سود است. از سوی دیگر خرید مبلمان فینگرجوینت برای خریدار نسبت به خرید مبل تمام چوبی به صرفه‌تر بوده و البته که از نظر کیفیت مطمئن است. در ساخت مبلمان فینگرجوینت محدودیت خاصی وجود ندارد و می‌توان آن‌ها را به شکل دلخواه سفارش داد و ساخت.

روش نگهداری از مبلمان ساخته شده با فینگر جوینت

روش نگهداری از مبلمان ساخته شده با فینگر جوینت

مبلمان ساخته شده از ورق فینگرجوینت هرچند خود عمری طولانی دارند اما با این حال نیاز به مراقبت هم دارند تا همچون روز اول زیبا و سالم دیده شوند. روش نگهداری از مبلمان فینگرجوینت چنین است:

پاک کردن هفتگی مبلمان فینگرجوینت

چوب ماده حساسی است که نیاز به مراقبت دارد. یکی از روش‌های نگهداری مبلمان ساخته شده با فینگرجوینت نظافت کردن آن است. پاک کردن مبلمان کاری بسیار ساده است زیرا با یک دستمال به راحتی خاک و گرد و غبار از روی آن‌ها زدوده خواهد شد. اگر مبلمان بیش از حد خاک گرفته‌اند می‌توان دستمال را مرطوب کرد تا گردگیری راحت‌تر انجام شود.

پرهیز از تماس آب با مبل فینگرجوینت

برای نگهداری از مبلمان ساخته شده با فینگر جوینت باید بدانید که مبلمان ساخته شده با فینگرجوینت مقاومت بسیار بالایی دارند اما به این مفهوم نیست که می‌توان آن‌ها را در معرض تماس با آب و رطوبت قرار داد. مبل‌های ساخته شده از ورق فینگرجوینت می‌بایست به دور از رطوبت و آب نگهداری شوند در نتیجه زمانیکه نسبت به پاک کردن آن‌ها با دستمال مرطوب اقدام می‌شود می‌بایست بلافاصله خشک شوند و از خیس رها کردن آن خودداری کرد.

ممکن است برحسب اتفاق لیوان آب از دست بیفتد، پارچه‌ای خیس روی مبل رها شود و یا فرش‌ها نمدار شوند که بهترین راهکار خشک کردن سریع مبلمان فینگرجوینت بوده تا رطوبت درون آن باقی نماند.

نگهداری دور از نور آفتاب

ورق‌های فینگرجوینت مقاومت بالایی در برابر شرایط جوی دارند اما در هر حال قرار گرفتن مستمر زیر نور آفتاب برای آن‌ها عامل مخرب به شمار می‌آید. مبلمان فینگرجوینت باید جایی چیده شوند که در تماس مستقیم با نور آفتاب نباشند و یا به مدت طولانی زیر نور آفتاب باقی نمانند. اگر محل چیدمان مبل‌ها کنار پنجره است و بیم آن می‌رود که مدتی طولانی در معرض تابش آفتاب قرار گیرند می‌توان از پرده استفاده کرد. پرده همچون مانع عمل کرده و اجازه تابش بیش از حد آفتاب را به مبل و سایر وسایل نمی‌دهد.

زدن جلا روی مبلمان فینگرجوینت

مبلمان فینگرجوینت به تنهایی زیبا و خاص هستند اما برای ایجاد جلوه بهتر می‌توان آن‌ها را جلا زد. جلا لایه‌‌ای مقاوم و محافظ بوده که ابتدا باعث ایجاد شفافیت در مبل شده و اینکه آن را در برابر خط و خش، اشعه آفتاب و سایر عوامل مخرب محافظت می‌کند. حتی می‌توان به جای استفاده از جلا به شکل‌های پولیش پلی اورتان، لاک و پولیش از رنگ‌آمیزی کمک گرفت که جلوه‌ای متفاوت به وجود می‌آورد.

روش نگهداری از مبلمان ساخته شده با فینگر جوینت

خودداری از پریدن و ایجاد شوک به مبلمان ساخته شده با فینگرجوینت

هرچقدر هم فینگرجوینت‌ها محکم و مقاوم در کنار یکدیگر قرار گرفته باشند باز هم نباید با آن‌ها خشونت آمیز رفتار کرد. بالا پایین پریدن روی مبل‌ها، تکیه دادن و وارد کردن فشار زیاد به پشتی مبل، قرار دادن وسایل بسیار داغ بر روی مبل و … از عواملی هستند که عمر مبلمان فینگر جوینت را کوتاه می‌کنند.

ممکن است در منابع مختلف بتوانید انواع روش نگهداری از مبلمان ساخته شده با فینگر جوینت را ببینید. اما بهتر است به توصیه های تولید کننده این محصول که به نوع محصولی که ساخته است اشراف کامل دارد توجه کنید.

رستا چوب نوین نامی آشنا در تولید پانل‌های تمام چوب فینگرجوینت بوده که تمامی محصولات خود را با کیفیت بالا و ضمانت ارائه می‌دهد. هرچقدر هم که به بهترین حالت از مبلمان ساخته شده با فینگر جوینت نگهداری شود می‌بایست از ورق‌های چوبی فینگرجونیت باکیفیت در ساخت آن استفاده شود. رستا چوب نوین مفتخر است برترین تولید کننده پانل‌های فینگرجوینت در ایران شناخته شده باشد که آماده خدمت رسانی به مشتریان گرامی است. برای خرید فینگر جوینت در انواع مختلف و نیز ورق تمام چوب که مورد استفاده در صنایع مبلمان سازی هستند با ما در رستا چوب نوین تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *