روش نگهداری از درب تمام چوب

در این مطلب می خواهیم راجع به روش نگهداری از درب تمام چوب اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.درب های چوبی یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین درب های موجود برای ساختمان هستند. این درب ها در جنس و رنگ های مختلفی طراحی و تولید می شوند. درب های چوبی نیز مانند هر متریال دیگری با گذشت زمان و در اثر عوامل فرسایشی دچار آسیب می شوند. قرار گرفتن این درها در معرض رطوبت، گرما، تغییرات دمایی، باد و… باعث ساییدگی و پارگی درب های چوبی می شود و ما مجبور به تعویض درب هستیم.

برای افزایش طول عمر درب ها و همچنین جلوگیری از آسیب دیدگی می توانید از روش های نگهداری موثر استفاده کنید. در صورتی که دغدغه نگهداری از درب های چوبی خود را دارید ما به شما 6 روش نگهداری از درب تمام چوب بسیار موثر و کارآمد را آموزش می دهیم. با ما همراه باشید.

روش نگهداری از درب تمام چوب

با توجه نوع چوب و دربی که مورد استفاده است طول عمر و دوام آن متفاوت می باشد. اگر بتوانید درب های خود را به خوبی نگهداری کنید مطمئنا بیش از 20 سال عمر می کنند و همچنان چهره زیبایی خواهند داشت. روش نگهداری از درب تمام چوب مناسب باعث می شود چوب از عوامل فرسایشی محافظت شود و طول عمر بیشتری داشته باشد. در ادامه 6 نکته ی موثر در حفاظت درب چوبی را بیان می کنیم:

روش نگهداری از درب تمام چوب

·       پاک کردن هفتگی درب های چوبی

پاک کردن گرد و غبار از روی درب های چوبی به صورت هفتگی یک روش نگهداری از درب تمام چوب ساده اما موثر است. گرد و غبار حاوی نمک محلول در آب می باشد و یکی از دلایل اصلی فرسودگی درب های چوبی به شمار می رود. گرد و غبار در طول زمان باعث خراش چوب و از بین رفتن محافظ آن می شود بنابراین لازم است درب های بیرونی چوبی گردگیری شوند تا از رسوب نمک خورنده در آن ها جلوگیری شود.

·       پاک کردن درب های چوبی با صابون ملایم

گاهی وجود آلودگی بر روی درب های چوبی به همین سادگی پاک نمی شوند و لازم است با یک ماده شوینده تمیز شوند. برای اینکه بتوانید آلودگی های چسبناک مانند چربی ها را از روی درب های چوبی پاک کنید می توانید از صابون ظرفشویی ملایم استفاده کنید.

 برای این کار مقداری صابون ظرفشویی ملایم را با آب گرم مخلوط کنید و با یک پارچه نرم و بدون پرز سطح درب را تمیز کنید. به هیچ عنوان از مواد شوینده قوی و یا ساینده هایی مانند برس اسکرابر استفاده نکنید. این مواد باعث خراش و آسیب دیدگی پوشش محافظ درب های چوبی شما می شوند. معمولا این کار را باید ماهانه انجام دهید اما اگر در منطقه ای با آلودگی هوای بالا زندگی می کنید این کار را هفتگی انجام دهید.

·       زدن جلا روی درب های چوبی

پس از گذشت زمان رنگ جلای روی درب های چوبی از بین می رود و درب ها به صورت کدر دیده می شوند. این زمانی است که شما می توانید به درب های خود رنگ جلا بزنید. این کار بسیار راحت است و نیاز به تخصص خاصی ندارد. شما می توانید از مواد زیر برای جلا زدن استفاده کنید:

پولیش پلی اورتان: ضد آب و با دوام است اما با گذشت زمان در برابر اشعه آفتاب کدر می شود.

لاک: ماندگاری بالایی دارد و در برابر اشعه ماوراء بنفش بسیار مقاوم است و خیلی سریع خشک می شود.

پولیش بر پایه موم: پولیش ظاهری براق به درب می دهد و خراش های آن را پنهان می کند.

زدن-جلا-روی-درب-چوبی

·       رنگ آمیزی دوباره درب های چوبی

یک روش نگهداری از درب تمام چوب رنگ آمیزی مجدد آن است. همه درب های بیرونی دارای یک پوشش محافظ هستند که به مرور زمان به دلیل رطوبت و عوامل فرسایشی از بین می رود و باعث پوسیدگی درب های چوبی می شود. هر زمانی که علائم فرسودگی و ساییدگی را روی درب های خود دیدید می توانید آن ها را دوباره رنگ کنید. ابتدا درب را تمیز کنید و سپس از رنگ های مناسب برای پوشش دادن به آن استفاده کنید. این کار موجب حفاظت و افزایش طول عمرم درب های تمام چوب می شود.

·       بررسی درزگیرهای درب های تمام چوب

همه درب های موجود دارای نوار هستند. یک لایه فوم و یا لاستیک که در امتداد پایین و دو طرف درب قرار می گیرد. این درزگیرها مانع ورود هوای بیرون و خروج هوای داخلی به خانه ها می شود. این درزگیرها با گذشت زمان دچار فرسایش و آسیب می شوند و کارایی روزهای اول را ندارد. یک روش نگهداری از درب تمام چوب این است که این درزگیرها را عوض کنید و از درزگیرهای تازه استفاده کنید. این کار باعث می شود تا 5 الی 10 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی کنید.

·       بررسی سخت افزارهای درب های چوبی

 سخت افزارهای بیرونی درب های چوبی شامل قفل ها، درکوب ها، لولاها و شکاف ها می شود. بررسی و تمیز نگهداشتن این قسمت ها بخشی از روش نگهداری از درب تمام چوب است. شما باید هر ساله لولاهای خود را تمیز کنید و برای رفع صدای جیر جیر و سفتی آن را با اسپری سیلیکونی یا گریس لیتیوم سفید بپوشانید. تمیز نگهداشتن سخت افزارهای درب های چوبی از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. این کار باعث می شود درب های شما مدت زمان طولانی تری به خوبی کار کنند.

روش نگهداری از درب تمام چوب

درب های تمام چوب با کیفیت و دوام بالا

هر اندازه هم نکات نگهداری را رعایت کنید حرف اصلی را کیفیت و نوع جنس چوب درب ها می زند. نوع ساخت و روش های ساخت درب در دوام و ماندگاری درب های چوبی بسیار حائز اهمیت است. در صورتی که به دنبال خرید درب های تمام چوب هستید می توانید بهترین درهای تمام چوب را از مجموعه رستا چوب خریداری کنید. تمامی درب های چوبی این مجموعه از بهترین چوب ها ساخته می شوند و کیفیت بالایی دارند. اگر به دنبال درب هایی با دوام بالا و قیمت مناسب هستید می توانید به سادگی آن را از سایت رستا چوب خریداری کنید.

اگر تمایل دارید که از فینگر جوینت و یا انواع چوب مانند چوب راش ، یا انواع ورق تمام چوب ، درب بسازید می توانید با ما در رستا چوب نوین تماس بگیرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *