روش نصب فینگر جوینت

ورق فینگر جوینت ورق تک لایه چوبی است که از اتصال تکه های چوب طبیعی ساخته می شود. برای این کار تخته های بزرگ چوبی به تکه های کوچک تبدیل می شوند و سپس از اتصال این تکه های کوچک چوبی صفحه فینگر جوینت ساخته می شود. آیا با شیوه نصب فینگر جوینت آشنا هستید؟ می دانید چگونه فینگر جوینت ها به یکدیگر متصل می شوند؟ ما سعی داریم روش نصب فینگر جوینت را به شما بگوییم و مزایای استفاده از این صفحه های چوبی را بررسی کنیم.

مزایای استفاده از صفحات فینگر جوینت

برای ساخت صفحات فینگر جوینت از اتصالات انگشتی استفاده می شود. از پنل فینگر جوینت برای ساخت انواع سازه چوبی مانند کابینت، مبلمان، دیوارپوش، کف پله و غیره استفاده می شود. برای ساخت صفحات فینگر جوینت از هر چوبی می توان استفاده کرد. برخی از تولید کنندگان از چند گونه چوبی برای ساخت صفحات استفاده می کنند. اغلب از چوب راش، ساپلی، بلوط، گردو، ایروکو، کاج، آکاسیا برای ساخت فینگر جوینت استفاده می شود. دلیل استفاده و محبوبیت این صفحات مزیت های فوق العاده آن است. برخی از مزایای مهم استفاده از صفحات فینگر جوینت شامل موارد زیر می شود:

  1. طبیعی بودن پنل های فینگر جوینت
  2. رنگ پذیری بالا
  3. مقاومت بالا در برابر رطوبت

روش نصب فینگر جوینت

برای نصب و ساخت ورق های فینگر جویت لازم است تا مراحل با دقت و ظرافت انجام شود. اگر به دنبال کیفیت بالا و مرغوبیت هستیم شرط لازم درست انجام دادن روش نصب فینگر جوینت است. در ادامه مراحل نصب آن و تولید صفحات فینگر جوینت را بیان می کنیم:

بررسی قطعات چوب

اولین مرحله و مهم ترین مرحله در روش نصب فینگر جوینت بررسی قطعات چوب است. برای این کار تکه چوب های مورد نظر باید درون کوره های مخصوص خشک شوند و رطوبت چوب به اندازه 8 تا 12 درصد کاهش پیدا کند. پس از این کار قطعه چوب ها را از نظر سلامت فیزیکی بررسی می کنیم. هر قطعه ای که دارای ایراداتی مانند گره، شکستگی، سوراخ، ترک، سوختگی باشد کنار گذشته می شود و تنها قطعات مرغوب باقی می ماند.

آماده سازی اولیه

پس از جدا کردن قطعات سالم باید عرض و ضخامت قطعات را در یک اندازه مشخص تنظیم کنیم. بلوک های چوبی با توجه به رنگ آن ها تقسیم بندی می شوند. در این مرحله طول بلوک های چوبی چندان اهمیت ندارد اما حتما باید از نظر ضخامت و عرض با دقت و توجه ویژه ای آن ها را تنظیم کنید. ضخامت ورق فینگر جوینت معمولا بین 12 تا 40 میلی متر در نظر گرفته می شود. این عدد ممکن است به خواست مشتری تغییر کند.

پشت و روی بلوک های چوبی را با استفاده از یک خط مشخص کنید تا در مرحله ایجاد اتصال متوجه پشت و روی قطعات شوید و با توجه به آن، نصب را انجام دهید.

ایجاد اتصال فینگر جوینت

مرحله بعدی در روش نصب فینگر جوینت ایجاد اتصال در قسمت ابتدا و انتهای قطعات است. این کار به کمک دستگاه اتصال فینگر جوینت به صورت دستی، اتوماتیک و نیمه اتوماتیک انجام می شود. تیغه مخصوص اتصال فینگر جوینت روی دستگاه نصب می شود. به کمک این دستگاه ها می توانید اتصال ها را با دقت بالاتر و سرعت بیشتری به وجود آورید. اتصال شانه ای باید در ابتدا و انتهای بلوک های چوبی اجرا شود.

ایجاد-اتصال-فینگر-جوینت

مرحله چسب زنی

پس از ایجاد اتصالات نوبت به مرحله چسب زنی قطعات می رسد. چسب زنی به دو روش دستی و اتوماتیک انجام می شود. در این مرحله قسمت های فینگر جوینت شده چسب کاری می شود. برای اینکه کار با کیفیت باشد حتما باید چسب کاری با دقت و ظرافت انجام شود. هیچ قطعه ای نباید بدون چسب به هم متصل شود. تمیزی کار از اهمیت بالایی برخوردار است.

مرحله پرس کاری

پس از مرحله چسب زنی قطعات، قطعات در طول مورد نظر به یکدیگر متصل می شود. پرس کاری در طول کار و با استفاده از دستگاه های پرس مخصوص انجام می شود مدت زمان پرس کاری بین 24 تا 72 ساعت است. هر اندازه دستگاه پرس کاری شما پیشرفته تر باشد مدت زمان انجام کار کاهش پیدا می کند.

مرحله-پرس-کاری

مرحله رنده کاری و پرس پروفیل

بعد از مرحله پرس کاری و تشکیل پروفیل چوبی مثلا صفحاتی به طول 240 سانتی متر باید این پروفیل های آماده پرس، در کنار یکدیگر قرار بگیرند. از قسمت نر پروفیل رندیده می شود تا یک سطح صاف و یکنواخت ایجاد شود. پس از آن از قسمت پشت و روی پروفیل از قسمت لبه (نر) چسب کاری می شود. پروفیل بر اساس خط پشت و رو کنار هم چیده می شوند. در پایان کار ما یک سطح تمیز و یکنواخت خواهیم داشت.

پروفیل ها در تعداد مورد نظر کنار هم چیده می شوند و با استفاده از دستگاه پرس به هم فشرده می شوند تا یک صفحه صاف و یکنواخت تشکیل شود.

مرحله فیشینگ پنل

آخرین مرحله در روش نصب فینگر جوینت، فیشینگ پنل است. با استفاده از دستگاه های سنباده زنی صنعتی (سندینگ) ورق های به وجود آمده را سنباده کاری می کنیم. با استفاده از سمباده سطح رویه کاملا تمیز و یکنواخت می شود. صفحه های فینگر جوینت آماده عرضه در بازار و فروش هستند.

روش نصب فینگر جوینت

صفحات فینگر جوینت از مقاومت و زیبایی خاصی برخوردار هستند و برای ساخت وسایل مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. انجام درست روش نصب فینگر جوینت باعث می شود تا محصولی با کیفیت و مرغوب داشته باشیم. در این مظلب توضیحاتی در مورد روش نصب فینگر جوینت داده شد.

در این سیستم تکه های بسیار کوچک چوب تبدیل به ورق های ارزشمند می شود. در صورتی که قصد خرید فینگر جوینت را دارید می توانید بهترین و مرغوب ترین پنل های فینگر جوینت را از سایت رستا چوب با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

بعضی از انواع فینگر جوینت که در مجموعه رستا چوب تولید و عرضه می شود عبارتند از:

شماره های درج شده در سایت، راه ارتباطی ما با شما هستند. می توانید پیش از خرید از مشاوره کارشناسان این صنعت بهره مند شوید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *