کاربرد فینگر جوینت

در این مقاله قصد داریم به معرفی چند نمونه از انواع کاربرد فینگر جوینت بپردازیم. فینگر جوینت به عنوان پایدارترین روش ایجاد اتصالات طولی بین دو قطعه چوب جامد یا کامپوزیت چوب شناخته می شود. فینگر جوینت در زبان فارسی به معنای اتصال انگشتی است و علت این نام گذاری به دلیل شباهت فینگر جوینت به انگشتان هنگام در دست گرفتن یکدیگر است.

برای تولید اجزای چوبی بسیار بلند یا حذف شاخه ها و ترک هایی که استحکام را کاهش می دهند استفاده می شود. با استفاده از بند انگشت، تکه های کوتاه چوب را می توان به یک رشته بی نهایت بلند از تخته ها وصل کرد. با توجه به ویژگی های منحصر بفرد فینگر جوینت استفاده از آن در صنایع مختلف به سرعت رشد کرده و کاربرد فینگر جوینت در صنایع روز به روز افزایش می یابد.

با استفاده از یک اتصال طولی با نیروی اولیه بالا (خود گیره) تولید می شود که سپس همیشه چسبانده می شود. همچنین در نتیجه تقاطع ثابت بین دو قسمت متصل، دارای مقاومت خمشی بالایی است. این ویژگی ها به معنای برتری آن نسبت به اتصالات فولادی-چوبی و سایر اتصالات چوب به چوب است. در شرایط ایده آل برای تولید و تضمین کیفیت، اجزای فینگر جوینت می توانند تقریباً به همان استحکام قطعات رشد یافته در یک قطعه دست پیدا کنند.

کاربرد فینگر جوینت

فینگر جوینت چیست و چه کاربردی دارد؟

برای ساخت صفحات فینگر جوینت می توانید از هر چوبی استفاده کنید. با استفاده از انواع چوب های مختلف، کاربرد فینگر جوینت ساخته شده از این چوبه ا نیز متفاوت خواهد بود. حتی برخی از تولیدکنندگان از ترکیب چند چوب برای ساخت فینگر جوینت استفاده می کنند. پانل های فینگر جوینت در ایران عبارتند از راش، ساقه، بلوط، گردو، ایروکو، کاج، اقاقیا و غیره. درختان فروخته می شود برخی از این صفحات وارداتی و برخی در ایران تولید می شوند.

هر دو طرف چوب انتخاب شده با استفاده از یک جیگ شانه می شوند تا شیارهای توخالی انگشت مانندی ایجاد شود تا دو تکه چوب کاملاً با یک بند انگشت به هم قفل شوند. توجه داشته باشید که عمق شیارها ممکن است به طول چوب بستگی داشته باشد. چوب ها به هم نزدیک می شوند تا سطحی صاف ایجاد شود و قطعات چوبی یکی یکی با چسب چوب به هم چسبانده می شوند.

برای این کار از یک دستگاه اتصال استفاده می شود که می تواند قطعات را به صورت کاملا اتوماتیک یا دستی فیکس کرده و در نهایت با استفاده از دستگاه پرس قطعات را به هم بچسبانند. برای به دست آوردن سطح صاف در انتهای کار، با استفاده از رنده و سنباده، برجستگی ها و زبری ها از بین می روند. با کوچکترین ایرادی، قطعات به خوبی به هم نمی چسبند، بنابراین چوب اتصال ماشینی بهتر از اتصال دستی است.

کاربرد فینگر جوینت

انواع سازه های چوبی را می توان با استفاده از صفحات فینگر جوینت ساخت. از فینگر جوینت می توان به عنوان پوشش دیوار و کف در بسیاری از قسمت های خانه، هتل ها، شرکت ها، کافه ها و رستوران ها استفاده کرد. گرمای چوب محیط دلپذیری در تمام فضا های خانگی و اداری به ارمغان می آورد. کاربرد فینگر جوینت بسیار زیاد است.

ساخت در و پله نیز از دیگر موقعیت هایی است که این محصول در آن بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. مقاومت بالای ورق های فینگر جوینت و کیفیت و رنگ پذیری این محصولات آن را به گزینه مناسبی برای ساخت سطوح درب های ضد سرقت و پله تبدیل کرده است.

علاوه بر این ساخت انواع وسایل ورزشی، انواع کمد، میز ناهارخوری، مبلمان و اکسسوری، بشقاب های تزئینی و تزیینات چوبی از انواع کاربرد فینگر جوینت است که گرمای خاصی به محیط می دهد.

کاربرد فینگر جوینت در سطوح آشپزخانه

فینگر جوینت انتخاب مناسبی برای میز آشپزخانه خواهد بود. چوب 100% طبیعی فاقد هرگونه مواد مضر و سرطان زا بوده و کاملا بهداشتی برای استفاده در محیط های آشپزخانه و غذاخوری می باشد.

ازسوی دیگر مقاومت فینگر جوینت در برابر رطوبت و جذب آب و عدم پوسیدگی و متورم شدن در شرایط مرطوب آشپزخانه و تحمل حرارت بسیار خوب و قابلیت رنگ شدن استفاده از فینگر جوینت در آشپزخانه را آسان کرده است و با خیال راحت در کنار اجاق گاز و سینک آشپزخانه به جای هزینه نوار و لبه و سایر هزینه های اضافی، می توان از فینگر جوینت استفاده کرد.

همچنین سطوح صاف، صیقلی و براق، مقاومت عالی در برابر ضربه، کمترین صدا در هنگام برخورد ظروف، دلپذیری و زیبایی محیط، گرمای چوب و… از دیگر مزایای استفاده از فینگر جوینت در سطوح آشپزخانه می باشد.

کاربرد فینگر جوینت

کاربرد فینگر جوینت در ساخت اسباب بازی چوبی

استفاده از فینگر جوینت برای ساخت اسباب بازی های چوبی امروزه کاربرد زیادی داشته چرا که ممکن است برخی کودکان قطعات چوبی را در دهان خود بگذارند و فینگر جوینت به علت طبیعی بودن بهترین گزینه برای ساخت اسباب بازی می باشد.

از آنجایی که چوب هایی مانند MDF با مواد شیمیایی و چسب‌های بسیار خطرناک ساخته‌شده‌اند، تنها فینگر جوینت چوب مناسب برای ساخت اسباب بازی می باشد.

راهنمای مراقبت و تمیز کردن سطوح فینگر جوینت

پس از اینکه کاربرد فینگر جوینت را شناختیم باید بدانیم که هر وسیله ساخته شده از فینگر جوینت چگونه نگهداری می شود. صفحات فینگر جوینت یکی از جزئیات زیبایی و راحتی مکان های زیبا هستند و اغلب مصرف کنندگان به دلیل ظاهر طبیعی، ماندگاری و اقتصادی بودن ترجیح می دهند.

برای زیبا نگه داشتن صفحات فینگر جوینت ، باید با مواد مناسب تمیز و نگهداری شوند. برای این منظور ما روش های تمیز و نگهداری آسان و ایمن را ارائه کرده ایم که می تواند زیبایی و تمیزی را برای صفحات فینگر جوینت  شما به ارمغان بیاورد.

اولین مرحله تمیز کردن، گردگیری است که با یک پارچه نرم قابل انجام است. برای اینکه به صفحات آسیبی نرسد.

مرحله بعدی شستن صفحات فینگر جوینت  است که انتخاب مواد مناسب یکی از مهمترین اصول است. پاک کننده های مخصوص تولید شده برای این منظور باید برای سطوح فینگر جوینت که ممکن است توسط مواد شیمیایی خشن آسیب ببینند استفاده شود.

با انتخاب صحیح مواد شوینده، عمر و زیبایی صفحات فینگر جوینت ان افزایش می یابد. پس از شستن صفحات فینگر جوینت ، سطح مورد نظر باید خشک شود. اگرچه صفحات فینگر جوینت ان در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند، اما رطوبت طولانی مدت باعث پوسیدگی صفحات می شود.

وقتی مواد شیمیایی مانند رژ لب، لاک، جوهر و مواد چسبنده که به سختی تمیز می شوند ریخته می شود، باید پاک کننده مخصوص را روی پارچه خیس بریزیم و آن را پاک کنیم.

مراقب باشید دستمال‌هایی که برای تمیز کردن سطوح فینگر جوینت  استفاده می‌کنیم، عاری از مواد فلزی باشند، زیرا می‌تواند باعث ایجاد خراش روی صفحات فینگر جوینت  شود.

مراقب باشید که از مواد شیمیایی بسیار غلیظ برای تمیز کردن سطوح فینگر جوینت استفاده نکنید. همچنین سطوح صفحات فینگر جوینت  را در معرض اجسام سنگین، سخت و تیز قرار ندهید.

کاربرد فینگر جوینت

کاربرد فینگر جوینت فراتر از مواردی می باشدکه در این مقاله اشاره شد و روز به روز به صنایعی که با استفاده از فینگر جوینت فعالیت می کنند افزوده می شود.

 رستا چوب نوین، کارخانه تولید پانل‌های تمام چوب فینگر جوینت است که بر پایه دانش روز صنعت چوب و با به کارگیری نیروهای متخصص و ماهر و دستگاه‌های پیشرفته صنعتی فینگر جوینت مورد نیاز بازار را تولید کرده و با قیمتی بسیار عالی و ایده آل ارائه می‌دهد.

در رستا چوب نوین هر روزه بر تیراژ تولید کالاهای ارائه شده افزوده می‌شود که از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. کیفیت پانل‌های فینگر جوینت رستا چوب نوین از پانل‌های وارداتی بهتر بوده که قیمت رقابتی دارند. برای اطلاع از قیمت انواع فینگر جوینت  و خرید فینگر جوینت یا هر کدام از گونه‌های چوبی مورد نظر با کارشناسان مجرب مجموعه رستا چوب نوین در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

راه‌های ارتباطی

  • 2538 307 0912تلفن همراه
  • 6119 610 0912تلفن همراه
  • 3597 3458 023تلفن ثبات
  • تهران، جاده خاوران، شهرک صنعتی ایوانکی، صنعت 11

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *