ورق پلی وود

امروزه برای ساخت انواع محصولات مانند میز، صندلی، وسایل تزیینی و… از ورق‌های چوبی استفاده می‌شود. یکی از ورقه‌های پرکاربرد در بازار ورق پلی وود است. سؤالی که پیش‌آمده این است که ورق پلی وود چیست و چه کاربردی دارد. باید عرض کنیم که این ورق با استفاده از چوب مواد ضایعاتی پلاستیکی ساخته می‌شود و از استحکام بسیار بالایی برخوردار است.

یکی از مهم‌ترین مزیت‌های این ورق نسبت به سایر ورق‌های چوبی داشتن قیمت مناسب است. پلی وود کاربرد زیادی دارد و برای ساخت انواع وسایل مانند میز و صندلی مورداستفاده قرار می‌گیرد. در ادامه قصد داریم درمورد اینکه ورق پلی وود چیست و چه کاربردهایی دارد توضیح دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ورق پلی وود چیست؟

پلی وود ورقی شبیه به چوب است که از مواد پلاستیکی و بازیافتی تشکیل می‎شود. نام پلی وود به کامپوزیت‌های چوبی و پلاستیکی اشاره دارد که از ترکیب انواع چوب و مواد ضایعاتی و پلاستیکی همانند ترموپلاستیک‌ها و ترموست تشکیل می‌شود و یک محصول خوب و کاربردی را به وجود می‌آورد. نام دیگری که برای پلی وود در نظر گرفته شده، چوب پلاست است که ترکیبی از چوب و پلاستیک بوده و همان معنی را می‌دهد.

ویژگی ورق پلی وود

ورق پلی وود یکی از محکم‌ترین ورق‌های چوبی موجود در بازار است که ویژگی‌های زیادی دارد. در ادامه چند مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های این ورق آورده شده است.

وزن مناسب

محصولاتی که از چوب خام ساخته شده آن وزن بسیار بالایی دارند و در حین حمل‌ونقل مشکلاتی را به وجود می‌آورند. اما محصولات و وسایلی که با استفاده از ورق‌های پلی وود ساخته می‎شوند وزن بسیار کمی داشته و در جابه‌جایی شما را مشکلی روبه‌رو نمی‌کنند.

قیمت مناسب و پایین

ورق پلی وود قیمت مناسبی نسبت به چوب خام دارد که به دلیل استفاده از مواد دیگر در ترکیبات خود است. مواد اولیه‌ای که در ساخت پلی وود استفاده می‌شود قیمت بسیار پایینی دارند و به همین دلیل قیمت وسایلی که با استفاده از ورق‌های پلی وود ساخته می‌شوند تا حدودی پایین است.

ورق پلی وود

دوام و عمر زیاد

ورق پلی وود به دلیل نحوه ساخت و مواد اولیه‌ای که دارد از استحکام بالایی برخوردار بوده و به همین دلیل عمر بالایی دارد. وسایلی که با استفاده از ورقه‌های پلی وود ساخته می‌شود تا سالیان زیادی سالم و زیبا و قابل‌استفاده باقی می‌مانند.

ضدضربه و مقاوم

یکی از بهترین ویژگی‌های پلی وود ضدضربه بودن آن است. ورقه پلی وود به دلیل ترکیباتی که در خود دارد ضد خش بوده و در برابر ضربه‌های سنگین بسیار مقاوم است.

ضد آب

یکی از معایبی که اغلب ورقه‌های چوبی دارند جذب بالای رطوبت است. این مشکل سبب می‌شود تا چوب زودتر دچار پوسیدگی شده و عمر آن تا حدود زیادی کاهش یابد. ورقه‌های پلی وود این مشکل را نداشته و جذب آب بسیار کمی دارند و حتی این امکان را به شما می‌دهند تا با مواد شوینده و به همراه آب آن را تمیز کنید. همچنین به دلیل اینکه پلی وود جذب آب بسیار کمی دارد به شما این اجازه را می‌دهد تا در فضای باز از آن استفاده کنید. می توان گفت که پلی وود نوعی از چوب ضد آب است.

معایب ورق پلی وود

از آنجایی ‌که می‌دانید هیچ محصولی بی‌عیب نبوده و در کنار ویژگی‌های خود حتماً معایبی نیز دارد. پلی وود در کنار تمام ویژگی‌های خوبی که دارد معایبی نیز داشته که در ادامه چند مورد از مهم‌ترین معایب آن آورده شده است.

محدودیت ساخت پلی وود در ابعاد مختلف

یکی از بزرگ‌ترین معایب پلی وود محدودیت در ساخت انواع مختلف است. سایز ورق‌های پلی وود موجود در بازار بسیار محدود بوده و برای تهیه این ورق در ابعاد سفارشی باید قالب‌های مخصوصی حاضر شود که در این صورت شما باید هزینه اضافه بپردازید. اما در ورقه‌های دیگر این محدودیت وجود ندارد.

نداشتن ظاهر زیبا

در ساخت پلی وود از چوب و مواد شیمیایی استفاده شده و به همین دلیل ظاهری مشابه به چوب داشته و تا حدودی زیبا است. اما ورق پلی وود به دلیل داشتن مواد شیمیایی در خود از ظاهری بی‌عیب و بسیار زیبا برخوردار نبوده و حسی که چوب به افراد انتقال می‌دهد را ندارد. این موضوع به دلیل استفاده از مواد ضایعاتی و بازیافتی در این ورقه‌ها است و سبب شده تا شباهتی بیشتر به پلاستیک داشته باشد.

ورق پلی وود

کاربرد ورق پلی وود

پلی وود ورقه‌ای ساخته شده از چوب و پلاستیک است و استحکام بالایی دارد. این ورقه کاربرد زیادی داشته که در ادامه چند نمونه از آن برای شما آورده شده است.

پوشش کف‌پوش و سقف

یکی از کاربردهای پلی وود استفاده از آن در زیرلایه ‎های کف‌پوش و سقف منازل است. این ورقه بهترین گزینه برای پوشاندن سقف و کف‌پوش بوده؛ زیرا پانل‌های آن به‌خوبی کنار هم قرار گرفته و به همین دلیل تحمل وزن بالا را دارند.

ساخت مبلمان

ورق پلی وود یکی از پرمصرف‌ترین چوب‌ها در ساخت مبلمان است. برای ساخت مبلمان از ورقه‌های درجه یک پلی وود استفاده می‌شود. علاوه بر ساخت مبل از پلی وود در ساخت سرویس خواب، میز، صندلی و… استفاده می‌شود.

ورق پلی وود

ساخت انواع کابینت و کمد

یکی از مهم‌ترین کاربردهای پلی وود می‌توان به ساخت انواع کابینت برای آشپزخانه و همچنین تولید انواع کمد برای اتاق اشاره کرد. در ساخت بدنه انواع کابینت‌های آشپزخانه و کمد اتاق‌خواب ورقه‌های پلی وود به‌کاررفته است.

این ورق یکی از بهترین گزینه‌ها برای ساخت وسایل منزل بوده؛ زیرا با توجه ‌به استحکام بالایی که دارد از قیمت مناسبی برخوردار بوده و ظاهری نسبتاً زیبا دارد. شما می‌توانید با مراجعه به سایت رستا چوب نوین ورق پلی وود مدنظر خود را سفارش داده از خرید خود لذت ببرید.

پلی وود نوعی ورق چوبی بوده که از ترکیب چوب و مواد شیمیایی مانند پلاستیک درست شده است. این ورق چوبی با استفاده از مواد ضایعاتی ساخته می‌شود و به حفظ پاکیزگی محیط‌زیست کمک زیادی می‌کند. ورق پلی وود به دلیل داشتن ترکیباتی مانند چوب و پلاستیک بسیار مقاوم بوده و همچنین وزن بسیار کمی دارد.

این نوع ورق از مزیت‌های زیادی مانند قیمت مناسب، وزن کم، جذب رطوبت کم و… برخوردار است و به همین دلیل یکی از پرکاربردترین ورق‌های چوبی در بازار است. پلی وود کاربردهای زیادی داشته و برای ساخت انواع سازه‌ها به کار می‌رود.  شما می‌توانید ورق پلی وود و ترموود و فینگر جوینت موردنیاز خود را از سایت رستا چوب نوین خریداری کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *