نگاهی کامل به مزایا و معایب فینگر جوینت

مزایا و معایب فینگر جوینت را در این مطلب با هم مرور میکنیم و نکاتی را مطرح میکنیم که پیش از خرید باید به آن دقت کنید. با توجه به اینکه شکل فیزیکی درختان پس از قطع درختان و تشکیل الوار نامنظم است، تولید الوار درشت و یک دست در این مرحله بسیار مشکل است و همچنین پوسیدگی داخلی در برخی از درختان پس از قطع وجود دارد. نمایان می شود و ناحیه پوسیده باید از درخت سالم جدا شود. این کار امکان تولید قطعات کوچکتر چوب را فراهم می کند که نمی توان مستقیماً از آنها برای ساخت پانل های چوبی بزرگ برای انواع سازه های چوبی استفاده کرد.

صفحه فینگر جوینت از لایه ای از چوب ساخته شده است که از اتصال قطعات کوچک مستطیلی شکل تشکیل شده است، برای این منظور تخته های چوب طبیعی بزرگ به قطعات کوچکتر بریده شده و به هم فشرده می شوند. علت نامگذاری آنها به صفحات فینگر جویت به دلیل شباهت ارتباط بین آنها با به هم آمیختگی انگشتان دست است که به آن بند انگشت یا فینگر جوینت نیز می گویند. در این مقاله شما را با مزایا و معایب فینگر جوینت آشنا می کنیم.

مزایا و معایب فینگر جوینت

ویژگی های منحصر بفرد و مزایا و معایب فینگر جوینت

از ویژگی های این صفحات علاوه بر زیبایی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

صفحات فینگر جوینت بسیار بادوام هستند و استحکام بالایی دارند. آنها همچنین مقاومت بسیار خوبی در برابر ضربه دارند. این صفحات از چوب طبیعی ساخته شده اند و هیچ گونه افزودنی مصنوعی ندارند.

  • فینگر جوینت ها در برابر حرارت بسیار مقاوم هستند.
  • جذب رطوبت آنها بسیار کم است و در برابر رطوبت بسیار مقاوم هستند.
  • ورقه های  بند انگشتی رنگ پذیری بسیار خوبی دارند و می توانند چندین بار رنگ شوند.
  • این تخته ها در برابر پوسیدگی، ترک خوردگی و تورم بسیار مقاوم هستند.
  • استفاده از این صفحات جلوه ای زیبا و دلپذیر برای شما به ارمغان می آورد.

مزایای فینگر جوینت:

1) ثبات ابعاد

تکه های چوب کوتاه به هم متصل می شوند و شاخه های به هم متصل و در نهایت تخته های چوبی را تشکیل می دهند، بنابراین احتمال کمی تغییر اندازه یا خم شدن و پیچش در آنها وجود دارد.

2) مقاومت بالا:

فینگر جوینت در برابر حرارت و تغییرات رطوبتی که ممکن است رخ دهد بسیار مقاوم است و به عبارتی استحکام بالا یکی از ویژگی های بارز این پانل های چوبی است. پانل های چوبی قبل از تولید به طور کامل خشک می شوند، بنابراین ساختار چوب رطوبت را با محیط اطراف خود مبادله نمی کند. از طرفی به دلیل استفاده از چسب های ارگانیک، سازگاری بالایی با محیط زیست دارد و این محصولات از پایداری بالایی در برابر عوامل و متغیرهای محیطی برخوردار هستند.

3) تنوع بالا در کاربرد:

در ادامه بررسی مزایا و معایب فینگر جوینت باید گفت که فینگر جوینت کاربردهای گسترده ای دارند، تخته های مدرن و همه کاره ای هستند که می توان از فینگر جوینت انواع وسایل چوبی را ساخت. فینگر جوینت در منبت کاری، میز، صندلی، ساخت کمد، ساخت در و راه پله چوبی، پنل کابینت، پوشش دیوار و کف، انواع ظروف تزئینی و آنتیک و … نمونه هایی از کاربردهای فینگر جوینت هستند.

4) دارای پوشش و رنگ آمیزی با کیفیت بسیار بالا و پردازش آسان

5) سازگار با محیط زیست

از آنجایی که فینگر جوینت دارای ساختار گیاهی و طبیعی است، سازگاری زیادی با محیط زیست دارد، از طرفی فناوری تولید فینگر جوینت بر اساس استفاده بهینه از چوب و جنگل است و به محیط زیست آسیب نمی رساند.

6) سازگار با افراد:

از دیگر مزایا و معایب فینگر جوینت این است که بر خلاف برخی دیگر از مواد و محصولات چوبی که حاوی چسب اوره فرمالدئید هستند و گاز فرمالدئید سمی و سرطان زا منتشر می کنند، فینگر جونت چنین حوادثی را تجربه نمی کند و سلامت افراد و خانواده هایشان را تضمین می کند.

7) تنوع بالا

8) تعمیر و نگهداری آسان

9) عایق بودن صدا از دیگر مزایای این محصول است و آلودگی صوتی کمتری را به همراه دارد.

10) اثربخشی هزینه

بررسی کامل مزایا و معایب فینگر جوینت

معایب فینگر جوینت:

همانطور که می دانید هر محصولی می تواند مزایا و معایبی داشته باشد که در ادامه به بررسی معایب استفاده از چوب در طراحی داخلی می پردازیم که از جمله این معایب می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • ناهمگونی و اتصال ضعیف
  • احتمال شکست و شکستگی
  • عدم استفاده مجدد از چوب به شکل اولیه
  • چروک شدن احتمالی در چوب
  • وزن بالای چوب در مقایسه با سایر مواد مصنوعی
  • مقاومت کم چوب در برابر حمله موجودات زنده مانند جوندگان و حشرات
  • اگر اتصال نادرست ساخته شود، میله ها شکافته می شوند.
  • چوب ها به راحتی می سوزند، لکه می گیرند و به راحتی خیده می شوند
  • در برخی موارد، مقاومت چوب در برابر آب و رطوبت در ساختمان ممکن است کم باشد.

چوب به کار رفته در طراحی داخلی خانه های دارای سیستم گرمایش مرکزی امکان خم شدن و تغییر سایز را خواهد داشت. در این خانه ها بهتر است از چوب با استحکام بالا استفاده شود.

چگونه می توانیم یک فینگر جوینت مرغوب تهیه کنیم؟

فینگر جوینت ها در مقایسه با تخته های  چوبی دیگر دارای مزایای زیادی هستند شما میتوانید در هنگام خرید فینگر جوینت به این ویژگی ها توجه کرده و بهترین فینگر جوینت را خریداری کنید.

بعضی از این ویژگی ها و مزایا و معایب فینگر جوینت عبارت اند از:

  • 100% از  چوب طبیعی می باشند و ماده زیان آور و سرطانزا در آن ها بسیار کم است. 
  • کاملا بهداشتی هستند و در انواع محیط ها از جمله آشپزخانه می توان از آن ها استفاده کرد.
  • یکی از ویژگی های بارز فینگر جوینت ها این است که بیشتر آن ها در مقابل پوسیدگی بسیار مقاوم هستند و می توان از آن ها در آشپزخانه استفاده کرد بدون آن که نگران بادکردگی آن ها شد .
  • چون محصولاتی نیمه آماده هستند، سرعت کار را بسیار بالا میبرند، ضایعات مواد اولیه را به حداقل میرسانند و کاهش قابل ملاحظه ای در هزینه های کارگری – که امروزه بسیار تاثیر گذار می باشد- ایجاد میکنند.
  • هزینه باند و لبه نداشته و سطح صاف و صیقلی درخشنده ای دارند.
  • ضربه پذیر بوده و در برخورد با ظروف سر و صدای حداقلی ایجاد می کنند.
  • در ابعاد بالا نیز از پایداری بالایی بر خوردار هستند

مزایا و معایب فینگر جوینت

با توجه به اینکه در ساخت فینگر جوینت، قطعات کوچک چوبی به یکدیگر متصل شده و پروفیل های انگشتی و در نهایت صفحات چوبی را ایجاد میکند به همین خاطر تغییر سایز و ابعاد، پیچیدگی و تابش در این صفحات بسیار کم اتفاق می افتد .

  •   دارای دوام و مقاومت بالا نسبت به تغییرات حرارتی و رطوبتی هستند.

 استفاده از چسب طبیعی و کاملا سازگار با طبیعت و عاری از هرگونه مواد سمی با استانداردهای دقیق در ایجاد اتصالات بین صفحه و خشک کردن قطعات چوبی قبل از تولید باعث می شود تا فینگر جوینت ها از مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی از قبیل حرارت و رطوبت برخوردار باشند .

  • می توان برای ساخت انواع سازه های چوبی از آنها استفاده کرد .

امروزه خرید فینگر جوینت قیمت مناسب یک هنر به شمار می‌آید زیرا پیدا کردن شرکتی که بتواند با کیفیت‌ترین محصول را با مقاومت بالا در قیمتی منصف ارائه دهد نسبتا سخت است. رستا چوب نوین، کارخانه تولید پانل‌های تمام چوب فینگر جوینت است که بر پایه دانش روز صنعت چوب و با به کارگیری نیروهای متخصص و ماهر و دستگاه‌های پیشرفته صنعتی فینگر جوینت مورد نیاز بازار را تولید کرده و با قیمتی بسیار عالی و ایده آل ارائه می‌دهد. حال که مزایا و معایب فینگر جوینت را دانستیم در زمان خرید بهتر می توانیم تصمیم بگیریم.

رستا چوب نوین

شما می توانید برای خرید انواع فینگر جوینت مانند فینگر جوینت رابروود ، فینگر جوینت پالونیا، فینگر جوینت بلوط، فینگر جوینت نراد، فینگر جوینت ساپلی، فینگر جوینت راش، و فینگر جوینت آکاسیا با ما در رستا چوب نوین تماس بگیرید.

در رستا چوب نوین هر روزه بر تیراژ تولید کالاهای ارائه شده افزوده می‌شود که از دوام و مقاومت بالایی برخوردار هستند. کیفیت پانل‌های فینگر جوینت رستا چوب نوین از پانل‌های وارداتی بهتر بوده که قیمت رقابتی دارند. برای اطلاع از قیمت انواع فینگر جوینت 1401 و 1402 و خرید پانل فینگر جوینت با هر کدام از گونه‌های چوبی مورد نظر با کارشناسان مجرب مجموعه رستا چوب نوین در ارتباط باشید و مشاوره رایگان دریافت کنید.

راه‌های ارتباطی

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *