بهترین فینگر جوینت برای پارکت چوبی

چوب‌های مختلفی وجود دارند که از آن‌ها در ساخت فینگر جوینت استفاده می‌شود. فینگر جوینت‌ها در موارد متعدد کاربرد دارند که می‌توان از آن‌ها در ساخت پارکت چوبی استفاده کرد. میان انواع چوب درختان بهترین فینگر جوینت برای پارکت چوبی کدام است؟

فینگر جوینت گردو و پارکت چوبی

درخت گردو یکی از درختان بسیار با ارزش محسوب می‌شود که بافتی ویژه و منحصر به فرد دارد در نتیجه هر چیزی که از آن ساخته شود بسیار خاص و زیبا خواهد شد. درخت گردو در نقاط مختلفی از دنیا رشد می‌کند که همیشه مورد توجه معماران و نجاران بوده است اما دسترسی به آن نسبتا سخت است زیرا به ندرت در جنگل‌ها یافت می‌شود.

چوب درخت گردو در دسته چوب‌های سخت قرار دارد که بسیار مقاوم و محکم است از این رو در ساخت وسایل متعدد، کارهای هنری و لوازم دکوری به کار می‌رود. هر چیزی که از چوب درخت گردو ساخته می‌شود گران قیمت است اما به دلیل ویژگی‌هایی که دارد در دسته بهترین نوع چوب‌ها قرار گرفته و ظاهری شیک و لوکس به وجود می‌آورد. ساخت پارکت از چوب گردو به قدری رایج و متداول است که آن را در بسیاری از خانه‌های اعیانی می‌توان دید.

از پارکت برای پوشاندن کف استفاده می‌شود که در ساخت آن می‌توان از فینگر جوینت استفاده کرد. فینگر جوینت نسبت به چوب ساده برتری‌هایی دارد که بیشتر سازندگان ترجیح می‌دهند از آن در ساخت کفپوش و پارکت استفاده کنند. پارکت چوبی ساخته شده از فینگر جوینت گردو طیف‌های مختلفی از رنگ قهوه‌ای را در برمی‌گیرد که آن را می‌توان در رنگ‌های قهوه‌ای مایل به سیاه تا قهوه‌ای روشن همراه با اندکی رنگ ارغوانی یا قرمز براق و … یافت.

درخت گردو در هر اقلیمی که پرورش یابد دارای رگه‌های ریز و پهن با رنگ متفاوت خواهد بود که به دلیل دارا بودن الگوی خاص، پارکت چوبی ساخته شده از فینگر جوینت گردو نسبت به سایر چوب‌ها متمایز خواهد شد. به طور کلی چوب گردو رنگ پذیری بسیار ایده‌آلی دارد در نتیجه پارکت فینگر جوینت گردو را می‌توان در تنوع رنگی بالایی یافت و آن را با دکوراسیون‌های مختلف هماهنگ کرد. عمر و دوام پارکت‌های چوبی ساخته شده از فینگر جوینت گردو بسیار بالا است که حس گرما و صمیمیت را القا می‌کند. به همین دلیل یکی از گزینه های بهترین فینگر جوینت برای پارکت چوبی می تواند فینگر چوینت ساخته شده از چوب گردو باشد.

بهترین فینگر جوینت برای پارکت چوبی

پارکت چوبی ساخته شده از فینگر جوینت بلوط

درخت بلوط دارای گونه‌های بسیار متنوعی است که آن‌ها را در طیف‌های رنگی مختلفی می‌توان یافت اما عمدتا بلوط‌ها به دو دسته بلوط سفید و بلوط قرمز تقسیم بندی می‌شوند. چوب بلوط سفید از بژ روشن تا قهوه‌ای تیره و چوب بلوط قرمز در رنگ‌های صورتی و قرمز یافت می‌شود که از آن می‌توان در ساخت بسیاری از وسایل چوبی استفاده کرد. بلوط سفید دارای بافتی درشت و صاف بوده که برای ساخت پارکت و کفپوش نسبت به بلوط قرمز  مناسب‌تر است.

چوب بلوط دارای دانه‌هایی با بافت ناهموار است که در آن خط‌های نقطه‌دار تیره در طول چوب دیده می‌شود و چنین خطوطی در چوب درختان بلوط سفید طولانی‌تر هستند. بلوط‌ها دارای چوبی سخت و مقاوم هستند بنابراین در تنش‌های فیزیکی همچون خراشیدگی، سایش و ضربه از خود مقاومت نشان می‌دهند. کفپوش‌ها مدام در معرض رفت و آمد بوده و وسایلی که روی آن قرار می‌گیرند توانایی ایجاد تنش را دارند در نتیجه استفاده از بلوط در ساخت پارکت و امثال آن ایده بسیار خوبی است.

بلوط چوبی بسیار با دوام است که علی‌رغم استفاده زیاد احتمال کمی وجود دارد که آسیب ببیند و دچار تراکم نخواهد شد. فینگر جوینت‌ها به دلیل نوع اتصالی که دارند در ساخت پارکت مورد استفاده قرار می‌گیرند از سویی دیگر یکی از چوب‌های بسیار پرکاربرد در ساخت پارکت بلوط است پس از فینگر جوینت بلوط در ساخت پارکت چوبی استفاده می‌شود.

از آنجایی که درخت بلوط به وفور در دسترس است جزو چوب‌هایی با قیمت مناسب است که می‌توان پارکت فینگر جوینت آن را با هزینه‌ای مناسب‌تر نسبت به چوب گردو تهیه کرد. پارکت‌های چوبی ساخته شده از فینگر جوینت بلوط قابلیت هماهنگ شدن با دکوراسیون‌های مختلف را دارند که به محیط ظاهر زیبا و گرما می‌بخشند و به جذابیت فضا می‌افزایند. فینگر جوینت بلوط نیز یکی از انواع بهترین فینگر جوینت برای پارکت چوبی است.

بهترین فینگر جوینت برای پارکت چوبی

پارکت چوبی فینگر جوینت روسی

اصل چوب روس از روسیه وارد ایران می‌شود که شامل چوب‌های نراد، یولکا (نوئل)، ساسنا، راش و بلوط است. هرکدام از چوب‌ها ویژگی‌های خاص خود را دازند، از جمله:

  • چوب نراد: چوب نراد بافتی نرم دارد به همین دلیل بسیار مورد توجه نجاران قرار گرفته است. چوب‌های نراد در برابر رطوبت مقاوم هستند بنابراین می‌توان از آن‌ها در مناطقی که مدام شرجی و مرطوب هستند استفاده کرد. چوب روسی نراد در رنگ‌های روشن مانند سفید یا سفید مایل به کرم دیده می‌شود.‌
  • چوب یولکا: چوب یولکا که به آن نوئل هم گفته می‌شود دارای رنگ سفید یا زرد روشن است که به راحتی رنگ می‌گیرد. چوب روسی یولکا به دلیل اینکه چوبی بسیار مقاوم و محکم است به سادگی پوسیده نخواهد شد.
  • چوب ساسنا: چوب‌های ساسنا را بسیار راحت می‌توان برش داد، روی آن منبت کاری کرد و به رنگ‌های مختلف درآورد. چوب روسی ساسنا در برابر پوسیدگی مقاوم است که مقاومت بالایی دارد و در برابر رطوبت دوام می‌آورد. چوب ساسنا رنگی روشن دارد و هنگامیکه روی آن سیلر، کیلر و پلی استر پاشیده می‌شود رنگی شبیه به عسلی پیدا می‌کند.
  • چوب راش: چوب راش گونه‌های متنوعی دارد که داشتن استحکام بالا و عمر طولانی آن را در رده چوب‌های بسیار خوب قرار داده است. چوب روسی راش کرم متمایل به قرمز بوده که می‌توان از آن در ساخت وسایل مختلف استفاده کرد و حتی روی آن منبت کاری هم انجام داد.

ساخت فینگر جوینت از چوب‌های روسی در چند سال اخیر بسیار گسترده شده است زیرا کیفیت بالایی داشته و رنگ روشنی دارد که می‌توان آن‌ها را به رنگ‌های مختلف مزین کرد. یکی از بهترین چیزهایی که می‌توان با فینگر جوینت چوب روسی ساخت، پارکت است. پارکت فینگر جوینت روسی ظاهری زیبا و دلربا داشته که از آن می‌توان در فضاهای مختلف استفاده کرد. انواع فینگر جوینت روسی را نیز می توان به عنوان بهترین فینگر جوینت برای پارکت چوبی انتخاب کرد.

بهترین فینگر جوینت برای پارکت چوبی

بهترین فینگر جوینت برای پارکت چوبی

بهترین فینگر جوینت برای پارکت چوبی کدام است؟ میان انواع فینگر جوینت‌های گردو، بلوط و روسی به طور قطع نمی‌توان گفت که کدام یک بهتر است. هر یک از چوب‌های نام برده شده ویژگی و مزیت‌های خاص خود را دارند که با توجه به فضا و نوع نیاز می‌توان مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کرد. اگر در انتخاب وخرید فینگر جوینت مناسب برای ساخت پارکت چوبی مردد هستید می‌توانید از تیم مجرب رستا چوب نوین کمک بگیرید. کارشناسان مجموعه رستا چوب نوین آماده پاسخگویی به سوالات احتمالی و ارائه مشاوره‌های رایگان هستند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *