بهترین چوب برای کلبه چوبی

بهترین چوب برای کلبه چوبی کدام است؟ داشتن یک کلبه چوبی خواسته ای جذاب است که بسیاری به آن تمایل دارند. مهم ترین مسئله در ساخت این کلبه ها، جنس چوب مورد استفاده است. اگر این سوال برای شما هم مطرح است که از چه چوبی برای برای ساخت کلبه چوبی می توان استفاده کرد؟ ما در این مقاله از رستا چوب پاسخ جامع و کاملی برای برای این پرسش اماده کردیم.

کیفیت چوب مورد استفاده در استحکام و طول عمر کلبه های چوبی تاثیر گذار بوده و استفاده از چوب های بی کیفیت و یا نامناسب می تواند هزینه های بالایی را برای شما بتراشد. در پایان این مقاله قطعا به تمام پرسش های ذهنی و دغدغه های شما در رابطه با جنس چوب مناسب برای کلبه های چوبی پاسخ داده خواهد شد.

این مطلب را نیز بخوانید: اسلب چوب

برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:

آدرس ما:

تهران، جاده خاوران، شهرک صنعتی ایوانکی، صنعت یازدهم، پلاک 9، شرکت رستا چوب نوین 09123072538 - 09126106119

بهترین چوب برای کلبه چوبی کدام است؟

چوب  یکی از متنوع ترین عناصر طبیعت بوده که همین تنوع موجب سهولت در انتخاب می شود. در ادامه بهترین چوب های مناسب برای ساخت کلبه چوبی را به شما معرفی میکنیم.

1. چوب صنوبر

چوب صنوبر یکی از گونه های در دسترس بوده که همین ویژگی آن را به یک انتخاب مقرون به صرفه تبدیل کرده است. صنوبر در دسته چوب های نیمه سخت و مقاوم قرار می گیرد. چوب درخت صنوبر وزن کمی داشته و انتخاب خوبی در ساخت اسکلت کلبه های چوبی است.

2. چوب صدر

چوب درخت صدر در دسته چوب های نرم قرار می گیرد که نرمی بالای چوب موجب مقاومت کم آن در محکم کاری سازه و پیچ خوری آن می شود. وزن سبک این چوب آن را به انتخابی ایده آل برای ساخت کلبه های چوبی تبدیل کرده است. صدر مقاومت بالایی در برابر خوردگی حشرات و پوسیدگی دارد و برای سالیان سال بدون هیچ مراقبت خاصی سالم و مستحکم باقی می ماند. یکی از معایب چوب صدر شکنندگی آن است که سازندگان کلبه های چوبی باید به آن توجه داشته باشند.

3. چوب درخت بلوط

چوب بلوط انتخاب مناسبی برای ساخت کلبه چوبی است اما به شرطی که مراحل خشک شدن و رطوبت گیری آن به نحو احسن انجام شده باشد. این چوب مقاومت بسیار خوبی در برابر پوسیدگی از خون نشان داده که همین ویژگی آن را به گزینه های اول سازندگان تبدیل کرده است. بلوط سفید جزو پرطرفدارترین گونه های این درخت است. بلوط نسبت به دیگر چوب ها سر سخت تر بوده و بهترین انتخاب برای سازه های چوبی در فضای باز است.

4. چوب ساج

چوب ساج یکی از انتخاب های سازندگان برای کلبه های چوبی است. مقاومت بالا و ظاهر فوق العاده زیبای این چوب دلیل استقبال تولید کنندگان از آن است. یکی از نکته هایی که هنگام انتخاب این چوب باید مدنظر داشته باشید، تغییر رنگ آن در دراز مدت مدت است. چوب ساج دارای بافتی حجیم با روزنه های نسبتا بزرگی است.

ساج مقاومت بسیار خوبی در برابر پوسیدگی حشرات و ضربه دارد که روغن طبیعی موجود در بافت چوب می تواند دلیل آن باشد. چوب ساج در شرایط آ ب و هوایی مختلف کیفیت خود را حفظ می کند. به همین دلیل است که از آن در لایه های بیرونی کلبه های چوبی استفاده می شود. چوب ساج در مقابل رطوبت و بارنگی هیچ تغییر شکلی نخواهد داشت. توجه داشته باشید که این چوب بسیار کمیاب بوده و قیمت نسبتا بالایی نیز دارد. 

این مطلب را نیز بخوانید: پلای وود سوزا

بهترین چوب برای کلبه چوبی

5. چوب سرو

چوب درخت سرو در زمره چوب های نیمه سخت قرار دارد. وزن این چوب نسبتا سبک بوده و مقاومت بسیار خوبی در مقابل رطوبت، نفوذ حشرات و پوسیدگی از خود نشان داده است. توجه داشته باشید که برای استفاده از این چوب در ساخت کلبه های چوبی باید هزینه بالایی را پرداخت کنید.

6. چوب درخت ایپه

چوب ایپه مقاومت بالایی در برابر رطوبت و پوسیدگی داشته که برخی از شرکت های سازنده سازه های چوبی از آن استفاده می کنند. چوب درخت ایپه قیمت بالایی داشته اما کلبه های تولید شده با این چوب قطعا طول عمر بالایی خواهند داشت. تراکم بالای چوب درخت ایپه موجب مقاومت بالا در برابر رطوبت و پوسیدگی شده است.

7. چوب کاج

چوب درخت کاج یکی از بهترین انتخاب ها برای ساخت کلبه های چوبی است. مقاومت بالا، سختی نسبی، چکش خواری و استحکام کاج آن را به اولین انتخاب اکثر سازندگان تبدیل کرده است. درخت کاج دارای گونه های متنوعی بوده که کاج در میان آن ها کاج زرد انعطاف و مقاومت بالاتری از خود نشان داده است. نکته قابل توجه در رابطه با چوب کاج، مدت زمان کافی برای رطوبت گیری جهت پیشگیری از انقباض چوب است.

8. چوب ترمو

چوب ترمو یا ترموود در دسته چوب های مدرن قرار می گیرد که با مکانیزم های پیشرفته ای تولید می شود. در ساخت ترمو از هیچ مواد شیمیایی استفاده نمی شود. چوب ترمو مقاومت فوق العاده بالایی در برابر پوسیدگی، کپک و موریانه دارد. ترمو با مکانیزم های پیشرفته حرارت تولید شده است و در بلند مدت دچار هیچ گونه تغییری در ظاهر و رنگ نمی شود.

9. چوب پلاست

چوب پلاست یکی از انواع چوب است که با ترکیب فیبر چوب و ترموپلاستیک تولید می شود. چوب پلاست مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت، ضربه و پوسیدگی داشته و در مقابل عوامل محیطی مانند تغییرات دما، تغییر رنگ و شکل نمی دهد. در ساخت بسیاری از سازه های چوبی از چوب پلاست استفاده شده است.

10. چوب آکاسیا

چوب اکاسیا در برابر اثرات مخرب زیست محیطی مقاومت بسیار خوبی داشته و در دسترس بودن آن این چوب آن را به یک انتخاب مقرون به صرفه تبدیل کرده است. رنگ ظاهری آکاسیا قهوه ای تیره است که به دلیل مقاومت بالای آن در برابر رطوبت در قایق سازی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:

آدرس ما:

تهران، جاده خاوران، شهرک صنعتی ایوانکی، صنعت یازدهم، پلاک 9، شرکت رستا چوب نوین 09123072538 - 09126106119

این مطلب را نیز بخوانید: ورق لترون

11. چوب سایپرس

چوب سایپرس در دسته چوب های نرم و و البته سخت قرار می گیرد که به دلیل دارا بودن روغن طبیعی مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی و خوردگی حشرات دارد. رنگ چوب سایپرس دارای طیف مختلفی از رنگ قهوه ای است.

12. چوب درخت افرا

چوب افرا جزو مقاوم ترین انواع چوب در ساخت سازه شناخته می شود. مقاومت بالای افرا آن را به انتخابی ایده آل برای استفاده در اسکلت کلبه های چوبی تبدیل کرده است. افرا مقاومت بالایی در برابر ضربه و فشار داشته که احتمال شکستگی آن را کاهش می دهد. چوب درخت افرا در طول سالیان سال در برابر خوردگی حشرات مقاومت می کند. وزن این چون نسبتا سبک بوده و جزو چوب های نیمه سخت دسته بندی می شود.

13. چوب تیک

چوب تیک را پادشاه چوب های مقاوم می نامند. چوب تیک به دلیل مقاومت بسیار بالا در برابر پوسیدگی و رطوبت دارای قیمت بالایی می باشد. مقاومت بالای این در مقابل رطوبت، آن را به انتخابی ایده آل برای ساخت قایق های باکیفیت تبدیل کرده است. چوب تیک به عنوان در طول سالیان دچار پیچ و تاب خوردگی نمی شود.

چوب تیک دارای روغن طبیعی در بافت خود بوده که مانع از پوسیدگی در مقابل حشرات می شود. سازه های چوبی ساخته شده با تیک قطعا گران قیمت بوده و طول عمر بالایی خواهند داشت.

بهترین چوب برای کلبه چوبی

کدام چوب برای استفاده در فضای باز مناسب تر است؟

در ساخت کلبه های چوبی باید از بهترین متریال و موارد اولیه استفاده کنید. کیفیت و جنس چوب مورد استفاده در ساخت این کلبه ها بسیار حائز اهمیت است. لایه های بیرونی کلبه های چوبی همواره در معرض عوامل زیست محیطی مانند باد، باران و اشعه یو وی آفتاب است. به طور کلی اکثر چوب ها در برابر رطوبت بالا آسیب پذیر هستند اما، شما باید به دنبال چوبی باشید که کمترین واکنش را در مقابل رطوبت از خود نشان می دهد.

چوب هایی که در ساخت کلبه استفاده می شوند باید استحکام خوبی در برابر ضربه و فشار داشته باشند. بهترین کار در انتخاب چوب مناسب، مشورت با متخصصان مجرب است. اگر برای انتخاب چوب مناسب در ساخت کلبه مردد هستید می توانید با مشاوران رستا چوب تمای داشته باشید.

کلبه های چوبی در دنیای پرهیاهوی امروزی می تواند مامنی برای رهایی و ارامش باشد. ساخت هر چه باکیفیت تر کلبه های چوبی به متریال مورد استفاده بستگی دارد. اصلی ترین متریال در این کلبه ها تخته های چوب هستند که باید در میان انبوه چوب، بهترین را انتخاب کنید. درخت های افرا، کاج، سرو، صدر، ساج، تیک و … دارای با کیفیت ترین چوب های برای ساخت کلبه هستند. چوب این درختان به دلیل ویژگی هایی چون مقاومت بالا در برابر شرایط محیطی جزو اولین انتخاب های سازندگان به شمار می روند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت این چوب ها می توانید با شماره های موجود در وب سایت رستا چوب تماس حاصل فرمائید.

یکی از بهترین انواع چوب مدرن که می توانید برای ساخت انواع کلبه جنگلی مورد استفاده قرار دهید زیرا تنوع بسیار زیادی دارد، فینگر جوینت است که می توانید از رستا چوب نوین که بزرگترین تولید کننده آن در ایران است تهیه کنید.

این مطلب را نیز بخوانید: اتصال بیسکوئیتی

برای دریافت اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید:

آدرس ما:

تهران، جاده خاوران، شهرک صنعتی ایوانکی، صنعت یازدهم، پلاک 9، شرکت رستا چوب نوین 09123072538 - 09126106119

سوالات متداول

1.برای انتخاب بهترین چوب برای کلبه باید به چه معیارهایی توجه کرد؟

در هنگام انتخاب چوب برای ساخت کلبه باید عواملی چون شرایط آب و هوایی، در دسترس بودن، بودجه، استحکام و مقاومت و همچنین زیبایی ظاهری چوب را باید در نظر بگیرید.

2.بهترین چوب های برای ساخت کلبه چه ویژگی هایی دارند؟

چوب های گرمسیری و سخت به دلیل مقاومت مناسب در برابر رطوبت و پوسیدگی و حشرات، جزو بهترین چوب های مورد استفاده در ساخت کلبه های چوبی محسوب می شوند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *