بهترین چوب برای ساخت اسباب بازی چوبی چیست؟

هنگام خرید اسباب بازی برای کودکان ، عوامل زیادی در نظر گرفته می شود. آیا سرگرم کننده هستند؟ آیا قیمت منصفانه ای دارند؟ آیا به خوبی ساخته شده اند؟ به همان اندازه که این سؤالات مهم هستند ، مهمترین چیزی که باید در نظر بگیرید ایمنی اسباب بازی هاست.

وقتی به اسباب بازی های کودکان فکر می کنیم ، بیشتر اسباب بازی های پلاستیکی به ذهن خطور می کنند.  اما گاهی اوقات، پلاستیک مورد استفاده برای ساخت اسباب بازی کودکان، حاوی مواد شیمیایی سمی است و ادعا می شود برخی از پلاستیک ها، سرطان زا هستند. در این شرایط ساخت اسباب بازی کودکان با چوب می تواند یک جایگزین بسیار مناسب و سالم برای پلاستیک باشد.

اما از آنجا که انتخاب بهترین چوب برای ساخت اسباب بازی چوبی بسیار مهم است، لازم است ابتدا با بهترین چوب برای اسباب بازی فینگر جوینت آشنا شوید و سپس با توجه با این اطلاعات، بهترین و مناسب ترین چوب برای ساخت اسباب بازی فینگر جوینت را انتخاب کنید.

امروزه، انواع مختلفی از چوب های نرم، چوب های سخت و چوب های مهندسی شده وجود دارند که ممکن است هر کدام از این چوب ها با توجه به ویژگی هایی که دارند برای ساخت اسباب بازی چوبی مناسب باشند. بنابراین لازم است قبل از انتخاب بهترین چوب برای ساخت اسباب بازی، ابتدا ویژگی های هر گروه را در نظر بگیرید:

چوب های مهندسی شده برای ساخت اسباب بازی فینگر جوینت چوبی کودکان

چوب مهندسی شده مانند MDF یا تخته سه لا به اندازه کافی همه کاره هستند که اسباب بازی های کودکان را بسازد اما ممکن است در فرآیند تولید این چوب ها از مواد شیمیایی استفاده شود که همین موضوع یک زنگ هشدار برای استفاده از این چوب ها در ساخت اسباب بازی چوبی کودکان است.

به عنوان مثال ، MDF حاوی فرمالدئید است که به عنوان یک ماده سرطان زا شناخته می شود. اگرچه چوب های مهندسی شده دارای سطحی از سموم هستند که باعث می شود برای کودکان نامناسب باشد.

در مجموع، با توجه به تمام اطلاعات فوق و این واقعیت که MDF به خوبی در برابر آب مقاومت نمی کند ، بهتر است که برای ساختن اسباب بازی های کودکان به سراغ چوب های فینگر جوینت بروید.

چوب های سخت برای ساخت اسباب بازی فینگر جوینت چوبی کودکان

مزایای استفاده از فینگر جوینت برای ساخت اسباب بازی کودکان

فینگر جوینت  ها100% از  چوب طبیعی می باشند و مواد زیان آور و سرطانزا در آن ها بسیار کم است. 

 از فینگر جوینت می توان برای ساخت انواع سازه های چوبی استفاده کرد. فینگر جوینت ها کاملا بهداشتی هستند و برای ساختن اسباب بازی کودکان می توان از آن ها استفاده کرد.

چون فینگر جوینت ها محصولاتی نیمه آماده هستند، سرعت کار را بسیار بالا میبرند، ضایعات مواد اولیه را به حداقل میرسانند و کاهش قابل ملاحظه ای در هزینه های کارگری – که امروزه بسیار تاثیر گذار می باشد- ایجاد میکنند.

 فینگر جوینت ها هزینه باند و لبه نداشته و سطح صاف و صیقلی درخشنده ای دارند.

با توجه به اینکه در ساخت فینگر جوینت، قطعات کوچک چوبی به یکدیگر متصل شده و پروفیل های انگشتی و در نهایت صفحات چوبی را ایجاد میکند به همین خاطر تغییر سایز و ابعاد، پیچیدگی و تابش در این صفحات بسیار کم اتفاق می افتد .

 فینگر جوینت ها دارای دوام و مقاومت بالا نسبت به تغییرات حرارتی و رطوبتی هستند.

 استفاده از چسب طبیعی و کاملا سازگار با طبیعت و عاری از هرگونه مواد سمی با استانداردهای دقیق در ایجاد اتصالات بین صفحه و خشک کردن قطعات چوبی قبل از تولید باعث می شود تا فینگر جوینت ها از مقاومت بالایی در برابر عوامل خارجی از قبیل حرارت و رطوبت برخوردار باشند.

بر خلاف برخی دیگر از مواد و محصولات چوبی که حاوی چسب اوره فرمالدئید هستند و گاز فرمالدئید سمی و سرطان زا منتشر می کنند، فینگر جونت چنین حوادثی را تجربه نمی کند و سلامت افراد و خانواده هایشان را تضمین می کند.

از آنجایی که فینگر جوینت دارای ساختار گیاهی و طبیعی است، سازگاری زیادی با محیط زیست دارد، از طرفی فناوری تولید فینگر جوینت بر اساس استفاده بهینه از چوب و جنگل است و به محیط زیست آسیب نمی رساند.

اسباب بازی چوبی

چوب های سخت مناسب برای ساخت اسباب بازی فینگر جوینت کودکان

قوی ترین گزینه برای ساخت اسباب بازی چوبی کودکان چوب سخت است. چوب هایی مانند راش ، توس ، گردو ، افرا ، بلوط و صنوبر همگی جز بهترین چوب ها برای ساخت اسباب بازی چوبی کودکان هستند. چوب های سخت، ماندگارتر و متراکم تر هستند و کمتر احتمال دارد که شکاف ، دندانه دار یا دچار سایش و پارگی شوند.

اسباب بازی های ساخته شده از چوب سخت اگر به اندازه کافی مورد توجه قرار گیرند ، می توانند از نسلی به نسل دیگر تحویل داده شوند. در ادامه، نگاهی دقیق تر به برخی از چوب های سخت که برای ساخت اسباب بازی های کودکان استفاده می شود انداخته ایم:

چوب افرا

چوب افرا، اولین انتخاب چوب برای ساخت اسباب بازی های چوبی کودکان است. زیرا افرا، یک چوب متراکم اما با دوام است که به راحتی نمی شکند و اگر کودک آن را در دهان خود قرار دهد، مشکلی برای چوب ایجاد نمی شود و هیچ گونه ضرری نیز برای کودک نخواهد داشت. زیرا چوب افراد یک ماده غیر حساسیت زا است و نسبتاً بعید است که باعث ایجاد واکنش آلرژیک شود.

چوب توس

یکی دیگر از چوب های مناسب برای استفاده برای ساخت اسباب بازی های کودکان ، توس است. از این چوب معمولا برای ساخت سازهای موسیقی استفاده می شود. چوب توس خیلی سخت نیست و کار با آن نیز آسان است. همچنین مقاومت معقولی در برابر آب و رطوبت نشان می دهد.

چوب گردو

چوب گردو یکی از چوب های خیلی عالی و مناسب برای ساخت اسباب بازی فینگر جوینت چوبی است زیرا در دسته بندی چوب های 100 ٪ غیر سمی قرار دارد و از آنجایی که کودکان و به ویژه نوزادان تمایل دارند اسباب بازی های خود را در دهانشان قرار دهند، اسباب بازی های ساخته شده از چوب گردو یک گزینه بسیار عالی و مناسب برای آنها خواهد بود.

چوب صنوبر

چوب صنوبر، یکی از چوب های سخت و بادوام است که معمولا از آن برای تهیه مبلمان و جعبه های بسته بندی و جعبه استفاده می شود. چوب صنوبر به راحتی خرد و تراشه نمی شود و پیچ و خم دادن به این چوب و حک کردن روی آن آسان است. این خصوصیات باعث می شود که چوب صنوبر برای ساخت اسباب بازی چوبی کودکان مناسب باشد.

چوب بلوط

اگرچه حدود 600 گونه بلوط وجود دارد ، اما ویژگی های متداول این چوب ، قدرت ، سنگینی و دوام آن است. چوب بلوط دارای بافت صاف و با خطر کم شکاف یا ترک خوردگی است و در دسته بندی چوب های غیر سمی قرار دارد. با توجه به این عوامل، چوب بلوط یکی دیگر از گزینه های خیلی مناسب برای ساخت اسباب بازی فینگر جوینت چوبی کودکان است.

چوب های نرم برای ساخت اسباب بازی چوبی کودکان

چوب های نرم از درختان مخروطی مانند کاج ، صنوبر ، سرو و چوب قرمز تهیه می شوند. این درختان دارای برگهای سوزنی بوده و در دسته بندی چوب های ارزان و پایدار قرار می گیرند. با این حال ، چوب نرم به احتمال زیاد در اثر فشار دندان خرد می شود و به راحتی می تواند در اثر تماس با آب آسیب ببیند. این چوب سازگار با محیط زیست است و اگرچه برای کودکان بی خطر است ، اما دوام و ماندگاری چوب های سخت را ندارد.

بهترین مرکز فروش چوب فینگر جوینت برای ساخت اسباب بازی کودکان

اسباب بازی های چوبی همیشه محبوب خواهند بود. حتی بزرگسالان نیز گاهی اوقات تمایل زیادی به جمع آوری انواع خاصی از اسباب بازی های چوبی پیدا می کنند. زیرا اسباب بازی های چوبی ، به ویژه آنهایی که از فینگر جوینت ساخته شده اند ، کمترین میزان سم را داشته و از دوام قابل توجهی برخوردارهستند.

بنابراین اگر در زمینه ساخت اسباب بازی چوبی کودکان فعال هستید و می خواهید بهترین و باکیفیت ترین پانل های فینگر جوینت را برای ساخت اسباب بازی فینگر جوینت کودکان تهیه کنید، بهترین پیشنهاد این است که از مجموعه رستا چوب نوین بازدید کنید.

رستا چوب نوین بعنوان اولین تولید کننده صنعتی پنل‌های تمام چوب فینگر جوینت است و از معتبرترین برندهای داخلی در این حوزه است که همواره سعی دارد در این صنعت پیشرو و خلاق باشد. از این رو مفتخر است که با پانل‌های پرداخت نهایی شده (سمباده 180 خورده) و موجودی کامل انبار، زمینه ساز تولیدات همکاران محترم با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت باشد. سرعت تولیدات بالا و محصولات صادراتی با خشک کن تمام اتوماتیک از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد رستاچوب نوین است.

راه‌های ارتباطی با شرکت رستا چوب نوین

شماره تلفن رستا چوب نوین:

آدرس رستا چوب نوین:

  • تهران، جاده خاوران، شهرک صنعتی ایوانکی، صنعت 11

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *