ورق چوب برای ساخت درب چوبی

در این مطلب می خواهیم در زمینه ی انتخاب بهترین ورق چوب برای ساخت درب چوبی اطلاعاتی در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم. درب منزل جزو قسمت های مهم هر خانه ای است که نظر کیفیت و زیبایی اهمیت زیادی برای افراد دارد. درب های خانه از یک لحاظ باید کیفیت مطلوب و ماندگاری بالایی داشتند و به عنوان محافظ عمل کنند و هم از لحاظ بصری باید زیبایی کافی را داشته باشند زیرا این درب ها تاثیر زیادی بر دکوراسیون و فضا دارند.

بسیاری افراد علاقه دارند تا درب های منزل خود را چوبی انتخاب کنند. چوب علاوه بر کیفیت و ماندگاری باعث زیبایی فضا می شود. چوب احساس گرما و صمیمیت را به محیط می بخشد؛ چه المانی بهتر از درب چوبی که بتواند این حس را به فضای خانه، اداره و هر جایی که مد نظر دارید ببخشد! به نظر شما بهترین ورق چوب برای ساخت درب چوبی کدام است؟ ما به معرفی بهترین گونه های چوبی برای ساخت درب خانه می پردازیم. با ما همراه باشید

انواع ورق چوب برای ساخت درب چوبی

انواع مختلفی از ورق های چوبی وجود دارد که می توانید از آن برای ساخت درب استفاده کنید. در این بین برخی از گونه های چوبی دارای ویژگی های بهتری هستند که گزینه مناسبی برای ساخت درب هستند. ما برای انتخاب ورق چوب برای ساخت درب چوبی نیاز به چوب هایی با کیفیت بالا و زیبا هستیم. برخی از ورق های مناسب برای ساخت درب شامل موارد زیر می شود.

  • چوب ماهون
  • چوب گردو
  • چوب افرا
  • چوب بلوط
  • چوب جارا
  • چوب گیلاس

در ادامه به بررسی هر یک از چوب های فوق می پردازیم و با ویژگی های آن آشنا می شویم.

ورق چوب برای ساخت درب چوبی

چوب ماهون

ماهون بهترین ورق چوب برای ساخت درب چوبی است. این چوب ضخامت و سختی فوق العاده ای دارد. ماهون برای شرایط آب و هوایی مرطوب و دارای نم زیاد گزینه مناسبی می باشد. در خرید چوب ماهون به برچسب های Swietenia macrophylla و Khaya ivorensis دقت کنید. به غیر این حتما توجه کنید که چوب ماهون از کدام کشور وارد شده است.

چوب های ماهون آمریکایی از بادوام ترین گونه های چوب ماهون هستند. زیرا این درختان در مناطقی با هوای داغ، مرطوب و آفتابی رشد کرده اند. چوب های ماهون آفریقایی جزو چوب های با کیفیت هستند اما دوام نوع آمریکایی را ندارند. چوب های ماهون رنگ پذیری بالایی دارند و می توانید هر ساله درب خود را رنگ آمیزی کنید.

ورق چوب برای ساخت درب چوبی

چوب گردو

چوب گردو متنوع ترین ورق چوب برای ساخت درب چوبی به شمار می رود. چوب های گردو مستحکم هستند و منافذ فشرده آن بسیار واکس و پرداخت پذیر است. درب های تولید شده با چوب گردو شامل تنوع رنگی زیر می شود:

  • کرم سفید
  • قهوه ای شکلاتی
  • قهوه ای خنک یا روشن
  • قهوه ای مایل به بنفش

علاوه بر رنگ های فوق این چوب واکس مخصوص را سریع جذب می کند بنابراین شما می توانید درب هایی به رنگ قهوه ای تیره و طلایی نیز داشته باشید. چوب گردو دارای منافذ زیادی است توصیه می شود حتما با لاک الکلی و سایر مواد نگهدارنده آن را بپوشانید تا در برابر رطوبت و آب مقاوم شود. درب های ساخته شده با چوب گردو برای فضاهای داخلی مناسب هستند.

چوب افرا

از جمله چوب های مستحکم و متراکم برای ساخت درب منزل، افرا می باشد. چوب افرا بافت هموار، رگه ای و بسیار مقاومی دارد از این رو دارای طول عمر بالایی است. درخت افرا گونه های مختلفی دارد که شامل: راه راه ببری (افرای شعله ور)، چین های بسته (افرای بسته)، چشمان سرگردان ( افرای چشم پرنده)، موج دار (افرای گره دار) می شود.

چوب های افرا ظاهری به رنگ گرم و ملایم با رگه های تیره دارند. اگر به دنبال طراحی خاص و منحصر به فرد برای درب منزل خود هستید چوب افرا مناسب ترین گزینه می باشد. چوب های افرا شکننده هستند و مناسب برای آب و هوای نامطلوب نیستند. افرا ورق چوب برای ساخت درب چوبی داخلی منزل می باشد.

چوب بلوط

چوب های بلوط بسیار پایدار هستند. درختان بلوط بومی نیمکره شمالی زمین محسوب می شوند. سطوح بالای تانین موجود در این چوب آن را در برابر نفوذ حشرات و قارچ ها محافظت می کند. چوب های بلوط خاصیت ضدآب بودن را دارند. چوب های بلوط انواع مختلفی دارند که شامل موارد زیر می شود که هرکدام دارای ویژگی هایی می باشند. توصیه می شود با توجه به آب و هوای محل سکونت یکی از آن ها را انتخاب کنید.

  • بلوط قرمز
  • بلوط چوب پنبه ای
  • بلوط سفید

بلوط قرمز دارای منافذ زیادی است برای جلوگیری از جذب رطوبت حتما باید با مواد نگهدارنده مخصوص پوشانده شود. بلوط های سفید دارای ساختار سلولی فشرده و منبسط می باشند و امکان جذب رطوبت ندارند اما از آنجایی که مواد نگهدارنده را به خود جذب نمی کنند با گذشت زمان دچار پوسیدگی خواهند شد.

خرید-بهترین-ورق-های-چوبی-برای-ساخت-وسایل-چوبی

چوب اکالیپتوس مارگیناتا (جارا)

چوب جارا یکی از چوب های گونه درختی اکالیپتوس است. این چوب استرالیایی سنگین و فیبری به شمار می رود که در طول زمان به رنگ قرمز مایل به قهوه ای در می آید. چوب جارا در برابر موریانه بسیار مقاوم است بنابراین ایده آل ترین ورق چوب برای ساخت درب چوبی، نرده و سایر المان های چوبی خانه محسوب می شود. چوب جارا در هنگام برش بسیار ابزار پذیر است اما با گذشت زمان بسیار سخت و محکم می شود و نمی توان با ابزارهای سنتی روی آن کار کرد. چوب جارا در برابر آب و پوسیدگی مقاوم است. درب های ساخته شده با چوب جارا طول عمر بالایی دارند.

چوب گیلاس

چوب گیلاس تنوع رنگی بالایی دارد و طیف رنگی آن شامل قرمز روشن تا قرمز مایل به قهوه ای می شود. چوب های گیلاس با گذشت زمان تیره تر می شوند به خصوص زمانی که در معرض نور خورشید قرار بگیرند. بافت چوب گیلاس بسیار هموار، نرم و دارای منافذ می باشد. چوب های گیلاس رگه هایی از رنگ بلوند در خود دارند که باعث جذابیت این چوب و تبدیل شدن آن به یک مورد خاص برای ساخت درب چوبی می شود. چوب گیلاس قابل اعتمادترین ورق چوب برای ساخت درب چوبی محسوب می شود.

خرید بهترین ورق های چوبی برای ساخت وسایل چوبی

اگر به دنبال ورق های چوبی با کیفیت برای تولید و ساخت درب های چوبی، کف پوش، نرده و هر وسیله دیگر چوبی هستید و نمی دانید آن را از کجا تهیه کنید؛ پیشنهاد ما مجموعه تولیدی رستا چوب می باشد. این مجموعه انواع ورق های چوبی منحصر به فرد طبیعی و مصنوعی را با بالاترین کیفیت و مناسب ترین قیمت ارائه می کند. برای اطلاع از تنوع محصولی و همچنین شرایط خرید و هزینه ها به سایت رستا چوب مراجعه فرمایید و به سادگی با کارشناسان ما ارتباط بگیرید.

در ضمن شما می توانید از انواع فینگر جوینت برای ساخت درب چوبی استفاده کنید. اما اگر تمایل دارید که حتما از انواع ورق تمام چوب مانند چوب راش برای ساخت درب چوبی استفاده کنید می توانید با ما در رستا چوب نوین تماس بگیرید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *